معاون تربیت بدنی و سلامت:
292 هزار نفر گلستانی تحت پوشش برنامه ها ی پیشگیری از آسیب های اجتماعی قرار گرفتند
کد خبر: ۴۴۷۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹ 25 June 2017
16 برنامه ی شاخص در حوزه ی پیشگیری از آسیب های اجتماعی توسط آموزش و پرورش گلستان اجرا و حدود 292000 نفر از دانش آموزان، والدین و همکاران تحت پوشش این برنامه ها قرار گرفتند.


به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر،نشست خبری معاون تربیت بدنی و سلامت با اصحاب رسانه برگزارو اقدامات و فعالیت های این معاونت بیان شد.

محمد بهشتی در تشریح فعالیت های شاخص مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی  در سال تحصیلی 96-1395 گفت: 40 درصد مدارس استان زیر پوشش طرح های پیشگیری رشد مدار قرار گرفتند .

بهشتی گفت: درطرح مراقبت از خود، ویژه دوره دوم ابتدایی  522 مدرسه به تعداد 31320 نفر دانش آموز،طرح مهارت مقابله با رفتارهای پر خطر  ویژه دانش آموزان دوره متوسطه اول  در 257 آموزشگاه به تعداد 15420 نفر از دانش آموزان و در طرح مدارس عاری از خطر ویژه دانش آموزان دوره متوسطه دوم در 199 آموزشگاه به تعداد 11940 نفر دانش آموز زیر پوشش قرار گرفتند

همچنین دراجرای طرح پیشگیری اجتماع محور با نرخ پوشش قرار دادن 40% مدارس استان  (و  استفاده از ظرفیت ذینفعان محلی ) 978 آموزشگاه به تعداد 52100 نفر پوشش داده شدند.

معاون تربیت بدنی و سلامت در خصوص اجرای طرح آموزش والدین گفت این طرح در قالب پیشگیری اولیه از اعتیاد،سبک های فرزند پروری و مهارت های زندگی اجرا و 136952نفر از والدین را تحت پوشش خود قرار داد همچنین  این طرح آموزشی برای کارکنان  با 3 سر فصل آموزشی اجرا شد و تعداد 9577 نفر از همکاران فرهنگی را تحت پوشش خود قرار داد.

وی در خصوص توزیع بسته های فرهنگی  - آموزشی گفت: 4 هزار جلد کتاب راهنما ی تدریس معلم برای پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پر خطر و 200 جلد کتاب آموزش پیشگیری از اعتیاد ویژه والدین چاپ و توزیع شد.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان در ادامه از اجرای  15 پروژه در شهرستان ها در هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی (22 لغایت 28 آبان ماه 1395 ) خبر داد

ایشان در ادامه از برپایی  770  نمایشگاه سیار در سطح مدارس و ادارات آموزش و پرورش استان ، پایگاه های اسکان نوروزی و نمایشگاه دائمی پیشگیری استان گفت.

 بهشتی در خصوص  برگزاری ششمین جشنواره نوجوان سالم استانی گفت: 15 جشنواره در سطح استان  و تولید بیش از 7 هزار اثر در 8 رشته هنری و جشنواره ابتکارات فرهنگیان از جمله دستاوردهای این جشواره بود

وی در خصوص اجرای طرح مشارکت اجتماعی با همکاری بهزیستی استان نیز از اجرای طرح مشارکت در استان گلستان در  10 آموزشگاه بصورت نمونه خبرداد و افزود:  15 نفر از دبیران مطالعات اجتماعی و تفکر و سبک زندگی در مدارس مشمول بعنوان تسهیلگران آموزش دیده انتخاب شدند. و در مجموع تقریبا 600 دانش آموز در مراحل 12 گانه طرح درگیر بوده اند که اعضای انجمن اولیاء، خیل والدین دانش آموزان و ارگانهای مربوطه با توجه به پروژه های دانش آموزان، در جریان کار بوده و همکاری نموده اند.

ایشان در بخش دیگری از گزارش خود به اجرای طرح توانمند سازی روانی – اجتماعی اشاره نمود و افزود:هدف این طرح، آموزش مهارت های زندگی افزایش توانایی های روانی-اجتماعی و ارتقاء سطح سلامت نوجوانان می باشد.این طرح در استان گلستان به صورت نمونه در دبیرستان دوره اول پایه ی نهم شهدای بانک ملت جلین شهرستان گرگان  اجرا گردید و در این دوره آموزشی، موضوعات در 17 جلسه به صورت کارگاه آموزشی برای گروه آموزش و با بکارگیری کلیه امکانات لازم برگزار شد.

وی در خصوص همکاری مشترک با معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان نیز چنین گفت:بیش از 3 هزار نفر از مشاوران و معاونین پرورشی و تربیت بدنی مدارس در طرح رشد مدار ضمن خدمت فرهنگیان که توسط  30 نفر از مدرسان آموزش دیده در 720 ساعت آموزش های لازم را به همکاران ارائه نمودند. همچنین طرح های 20 مهارت زندگی ویژه والدین مدارس ابتدایی و طرح امید با رویکرد پیشگیری از رفتارهای پر خطر ویژه مدیران و معاونین پرورشی اجرا شد.

 اجرای طرح تقسیم کار ملی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی

مطابق با اهداف پیش بینی شده، تمامی دانش آموزان پایه های ششم و نهم در محور پیشگیری از اعتیاد و تمامی دانش آموزان دختر پایه هفتم و پسر پایه هشتم، در محور پیشگیری از مفاسد اخلاقی، تحت پوشش اجرای طرح ها قرار گرفتند. در محور پیشگیری از طلاق و مخاطرات مرتبط با آن نیز، پروژه ها بر اساس وضعیت خطر پذیری دانش آموزان استان اجرا شد که در مجموع  بیش از 76 هزار نفر از دانش آموزان تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

بهشتی در پایان این گزارش از اجرای طرح شهید شوشتری با رویکرد پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی به منظور خدمات رسانی به مدارس واقع در مناطق پر خطر استان ، ارایه خدمات آموزشی، فرهنگی ، توانمند سازی والدین و معلمان خبرداد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار