استاندارگلستان:
استاندار گلستان از قضات استان خواست که با استفاده از ظرفیت های فقه و قانون، احکام جدید و متناسب با نوع جرم افراد و جایگزین حبس صادر کنند.
کد خبر: ۴۵۱۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰ 02 July 2017
استاندار گلستان از قضات استان خواست که با استفاده از ظرفیت های فقه و قانون، احکام جدید و متناسب با نوع جرم افراد و جایگزین حبس صادر کنند.
 
حسن صادقلو در دیدار اعضای شورای تامین استان با کارکنان دادگستری که به مناسبت هفته قوه قضاییه انجام شد، اظهارداشت: فقه ما پویا بوده و قضات گلستان نیز نشان داده اند که با استفاده از ظرفیت این پویایی و قوانین جدید ، به سمت صدور آرای جایگزین حبس متمایل شده اند که کاشت درخت ،ارائه خدمات عمومی و مطالعه کتاب به جای زندان نمونه های خوبی از این دست بوده که این روزها در صدر خبرهای رسانه های استان و کشور است.

وی؛ از تلاش های دادگستری به ویژه رییس کل برای ارتقای جایگاه گلستان و کاهش جرایم قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه مدیران در دستگاه قضایی استان تعامل ارزنده و خوبی با شورای تامین دارند که همین امر نیز سبب ارتقای شاخص های امنیت در گلستان شده است.

صادقلو افزود: آمار و ارقام ارائه شده توسط رییس دادگستری کل نشان می دهد گام های خوبی در راستای الکترونیکی کردن پرونده ها و صدر احکام به روز و متناسب با شرایط جامعه در استان برداشته شده که قابل تقدیر است.

استاندار گلستان همچنین با گرامیداشت یاد شهید آیت الله بهشتی، گفت: آیت الله بهشتی در کنار رهبر معظم انقلاب و مرحوم موسوی اردبیلی ، نقش به سزایی در استقرار نظام و هویت اسلامی انقلاب داشتند.

هادی هاشمیان رییس دادگستری کل گلستان هم گزارشی ازعملکرد دستگاه قضایی استان در سال 95 ارائه کرد و گفت: موفقیت های امروز و ارتقای جایگاه دستگاه قضایی استان با کمک ، همراهی و تعامل دستگاه های اجرایی به ویژه شورای تامین استان محقق شده است و امیدواریم این همکاری همچنان برقرار باشد.
 
*ثبت نام استاندار گلستان در سامانه ثنا

استاندار گلستان که به همراه شماری از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان به اداره کل دادگستری رفته بود در ادامه در سامانه ثنا ثبت نام کرد.

رییس دادگستری کل گلستان در حاشیه این ثبت نام ، هم اکنون 35 درصد اوراق قضایی استان به الکترونیکی ابلاغ می شود که پیش بینی می کنیم این رقم تا پایان امسال به 80 درصد برسد.

هادی هاشمیان افزود: سالانه 2 میلیون و 400 هزار برگ اوراق قضایی در استان چاپ می شود که در صورت ثبت نام همه مراجعان به دستگاه قضایی در سامانه ثنا ، علاوه بر صرفه جویی در مصرف کاغذ ، سرعت و دقت ابلاغ اوارق قضایی نیز بیشتر می شود.

به گفته وی؛ حتی کسانی که در دادگستری پرونده ندارند نیز می توانند با مراجعه به دادگستری ها ، رایگان در این سامانه ثبت نام کنند.

سامانه ثنا از آذرسال گذشته در استان فعال شده است و تاکنون بیش از 48 هزار گلستانی در این سامانه ثبت نام کرده اند.

افراد با ثبت نام در سامانه ثنا، کد کاربری قضایی می گیرند و اوراق قضایی مانند ابلاغ ، اخطار و احضاریه به جای ارسال به خانه آنان به صورت اینترنتی به حساب کاربری آنها در این سامانه ارسال می شود.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار