استاندار گلستان در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید؛
استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت حمایت از واحدهای صنعتی، کشاورزی، خدماتی و گردشگری، گفت:هدف کارگروه تسهیل تولید و اشتغال است و در این مسیر رفع مشکل واحدهای تولیدی و تقویت سرمایه گذاری خارجی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
کد خبر: ۴۵۲۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸ 03 July 2017
استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت حمایت از واحدهای صنعتی، کشاورزی، خدماتی و گردشگری، گفت: هدف کارگروه تسهیل تولید و اشتغال است و در این مسیر رفع مشکل واحدهای تولیدی و تقویت سرمایه گذاری خارجی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو، در سی و هشتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان،  تصریح کرد: اشتغال آفرینی و تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی برای ما یک اصل و حجت است.

وی با اشاره به ظرفیت دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان، تصریح کرد: تولیدات دانش بنیان مسئله مهم است و موسسات تحقیقاتی و دانشگاه ها باید به میدان بیایند و اثر پژوهش های آنان در زندگی مردم مشاهده گردد.

دکتر صادقلو گلستان را یکی از استان های پیشرو در مسیر همراهی بانک ها با واحد های تولیدی دانست و افزود: در سال 95 همکاری بانک های عامل استان با واحد های متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید مطلوب بود و البته بانک ها باید توجه داشته باشند که بنا به اظهار نظر مقامات عالی بانک مرکزی، آنها مشکل منابع جهت اعطای تسهیلات به واحد هایی که مصوبه کارگروه تسهیل را دارند، نخواهند داشت.

وی یادآور شد: ارائه گزارش نظارتی در حوزه اعطای تسهیلات به واحد های تولیدی چه در بخش صنعتی و چه در بخش کشاورزی و اشتغال محقق شده از اهمیت بالایی برخوردار است که باید مورد توجه دستگاه های ذیربط قرار گیرد و گزارش آن در جلسه آتی کارگروه ارائه شود.

وی افزود: متقاضیانی که در سال گذشته در سامانه دریافت تسهیلات رونق تولید ثبت نام کرده اند و مصوبه کارگروه را دریافت کرده اند و بخشی راه دریافت تسهیلات را پیموده اند اما هنوز وام خود را دریافت نکرده اند، در سالجاری در اولویت قرار دارند.

دکتر صادقلو خاطر نشان کرد: باید در جلسه آتی تقویم برش استانی در حوزه اشتغال ارائه شود و مشخص گردد در سال 96 هر دستگاه اجرایی ملکف به تحقق چه میزان اشتغال است
همچنین در سی و هشتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان گزارشی از فعالیت های این دستگاه در سال 95  ارائه کرد و افزود: در سال 96 باید 970هزار شغل در کشور ایجاد شود که سهم گلستان22هزار و 601 شغل است .

حسنعلی قوانلو یادآورشد: از این میزان 12هزار و 31 شغل سهم سازمان صنعت و معدن و تجارت است که با ایجاد این اشتغال نرخ بیکاری استان با یک در صد کاهش به 11.9درصد می رسد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان صنعت و معدن وتجارت استان در شاخص های عملیاتی  سال 95 در بین 31 استان کشور رتبه نخست  را  به خود اختصاص داد که در این شاخص مهمترین موضوع تحقق بهبود فضای کسب و کار در استان بوده است.

لازم به ذکر است در این جلسه مدیران 4 واحد تولیدی استان حاضر شده ، مشکلات خود در زمینه تولید را با استاندار و مدیران ارشد استانی و مدیران عامل بانک ها درمیان گذاشتند و پیرامون مسائل آنان تصمیم گیری شد. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار