در نشست با متقاضیان طرح پرورش ماهی در قفس بررسی شد؛
طی نشستی با حضور مدیر کل شیلات گلستان، معاون آبزی پروری این اداره کل و متقاضیان طرح پرورش ماهی در قفس، روند اجرایی این پروژه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۴۵۲۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶ 03 July 2017
طی نشستی با حضور مدیر کل شیلات گلستان، معاون آبزی پروری این اداره کل و متقاضیان طرح پرورش ماهی در قفس، روند اجرایی این پروژه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیر کل شیلات استان در این جلسه بر لزوم پیگیری مجدانه تا حصول نتیجه تاکید کرد و گفت: طرح پرورش ماهی در قفس و پن به عنوان یک طرح ملی و استانی، از جمله طرح های مهم و تاثیر گذار اقتصاد مقاومتی است که در کشور مطرح شده است و سواحل دریای خزر استان گلستان نیز به عنوان ظرفیتی برای عملی کردن این طرح ملی انتخاب شده است.

مهندس قدس علوی بیان داشت: باید تمامی موانع از سر راه تولید کننده برداشته شود چرا که هموار کردن مسیر برای تولید کننده، ارتقا سطح تولید و در نتیجه ارتقا سطح سودآوری برای منطقه را به همراه خواهد داشت.

همچنین در این جلسه معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان نیز به ارائه گزارشی از روند پیشرفت این پروژه تاکنون پرداخت و خاطرنشان کرد: از چند شرکت متقاضی برای طرح پرورش ماهی در قفس و پن، دو شرکت تعاونی  پیوند و پره گلستان که به نظام مهندسی معرفی شده اند، تاکنون اقدامی در این زمینه نکرده اند که در آینده ای نزدیک با پیگیری و همکاری معاونت صید و صیادی این اداره کل، وضعیت آغاز به کار این دو شرکت مشخص خواهد شد.

معاون آبزی پروری شیلات گلستان با بیان اینکه روند پیشروی پروژه در برخی شرکت ها به کندی پیش می رود بیان داشت: آخرین اخطار(ده روزه )  در خصوص آغاز عملیات اجرایی پروژه به برخی شرکت ها که پروانه تاسیس دریافت نموده اند، داده شده است و چنانچه عملیات اجرایی آغاز نگردید با هماهنگی سازمان نظام مهندسی نسبت به ابطال پروانه تاسیس  اقدام خواهد شد.

مهندس سقلی در پایان یادآور شد: به زودی و در طی جلسه ای با شرکت  امور آب منطقه ای، طرح پرورش ماهی در قفس و پشت سدها در حوزه آب منطقه ای نیز تعیین تکلیف می شود.

گفتنی است طرح پرورش ماهی در قفس و پن، به عنوان طرح ملی اقتصاد مقاومتی در شیلات گلستان، با هدف کمی 8000 تن  تولید در افق 1404، مطرح شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار