مدیرکل تعاون کار گلستان تاکید کرد:
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتاعی گلستان بر حساسیت بیشتر کارفرمایان نسبت به ایمنی کارگاه ها تاکید کرد و مسئولیت آن را متوجه کارفرمایان دانست.
کد خبر: ۴۵۴۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸ 06 July 2017
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتاعی گلستان بر حساسیت بیشتر کارفرمایان نسبت به ایمنی کارگاه ها تاکید کرد و مسئولیت آن را متوجه کارفرمایان دانست.

دکتر سعید مازندرانی گفت: بر اساس ماده 96 قانون کار، اجرای صحیح قوانین ایمنی و حفاظت فنی به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تفویض شده که متناسب با آن بازرسین کار در استان این وظایف را انجام می دهند.

وی افزود: نظارت بر مقررات ناظر بر شرایط کار شامل قوانین حمایتی، مشاغل سخت و زیان آور، مدت کار، مزد و مزایای کار بخشی از موضوعاتی است که بازرسین کار ما در سطح استان انجام می دهند.

مازندرانی خاطرنشان کرد: نظارت بر اجرای صحیح قوانین کار و آیین نامه های مربوط به حفاظت فنی و بهداشت کار و همچنین بررسی حوادث ناشی از کار بخش دیگری از وظیفه مندی بازرسان کار ما در استان است.

وی بر اهمیت آموزش در خصوص مسایل حفاظت فنی و بهداشت کار تاکید کرد و افزود: آموزش مسایل حفاظت فنی و بهداشت کار با برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی توسط مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار شمال کشور واقع در شهرستان گرگان انجام می گیرد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان با تاکید بر جدی گرفتن ایمنی در کارگاه ها، تصریح کرد: در قانون با صراحت مسئولیت ایمنی مربوط به کارگاه را متوجه کارفرما می داند و لذا کارفرمایان  نسبت به ایمنی کارگاه های خود حساس باشند اما در مواردی که امکانات ایمنی و آموزش کافی توسط کارفرمایان در اختیار قرار گرفته باشد و کارگران از آن استفاده درست نکنند، مسئولیت متوجه کارگران است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار