غفاری در همایش تجلیل از فعالان امر پیشگیری و درمان اعتیاد استان گلستان گفت: فعالیت در حوزه اعتیاد کار بسیار سختی است و لذا خروجی آن علی‎رغم همه تلاش‎ها و زحمات که دستگاه هادر موضوع پیشگیری و درمان انجام می‎دهند کم است.
کد خبر: ۴۵۶۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴ 10 July 2017
 غفاری در همایش تجلیل از فعالان امر پیشگیری و درمان اعتیاد استان گلستان گفت: فعالیت در حوزه اعتیاد کار بسیار سختی است و لذا خروجی آن علی‎رغم همه تلاش‎ها و زحمات که دستگاه هادر موضوع پیشگیری و درمان انجام می‎دهند کم است.

  مدیرکل بهزیستی استان گلستان در همایش«تجلیل از فعالان امر پیشگیری و درمان اعتیاد» که با حضور دکتر براتی سده  -رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ، روحانی فر -دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر ، مشاور استاندار در امور بانوان ، وباشرکت مدیران مراکز بهبودی پرهیزمدار سراسراستان و دیگر مسئولین استانی در کانون طه برگزار گردید  گفت: سازمان بهزیستی در امر پیشگیری مواد مخدر در گلستان پرتلاش است.

 ابراهیم غفاری در همایش تجلیلی از فعالان امر پیشگیری و درمان اعتیاد استان گلستان اظهار داشت: شانیت این جلسه تقدیر و تشکر از فعالان حوزه پیشگیری است و فعالیت در این حوزه به خصوص در حوزه اعتیاد کار بسیار سختی است و لذا خروجی آن علی‎رغم همه تلاش‎ها و زحمات که دستگاه هادر موضوع پیشگیری و درمان انجام می‎دهند کم است.

مدیر کل بهزیستی استان گلستان ادامه داد: در کنار فعالیت‎های دیگر دستگاه‎ها ، بهزیستی نیز در حوزه پیشگیری مواد مخدر پرتلاش بوده و موفقیت‎های در حوزه پیشگیری را باید تبلیغ کرده و به سمع و نظر مردم برسانیم.

غفاری افزود: در کمپ‎ها فعالیت‎های زیادی در حال انجام بوده و تیم‎های مختلف بهزیستی در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد  در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه  60 مرکز ام.ام.تی در استان گلستان بیش از 7 هزار خدمات در سال گذشته ارائه کردند، گفت: سه مرکز اقامتی معتادان برای زنان و 38 مرکز اقامتی معتادان برای آقایان در استان گلستان فعالیت دارد.

مدیر کل بهزیستی استان گلستان خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 100 میلیون برای افراد نیازمند به حمایت از سوی سازمان بهزستی کمک انجام شده است که بخش زیادی آن مربوط به حوزه درمان بود.

وی با بیان اینکه اعتبارات در حوزه پیشگیری قابل توجه نبوده، افزود: در سال گذشته 52 مرکز پیشگیری در استان داشتیم که آن را به 57 مرکز ارتقا دادیم.

مدیر کل بهزیستی استان گلستان به طرح شهید شوشتری و مناطق آسیب‎پذیر اشاره کرد و افزود: برای مناطق آسیب‎پذیر یک انجمن مردم نهاد مشخص کردیم و در شورای اداری شهرستان نیز این مهم مورد توجه قرار گرفت.

غفاری با بیان اینکه سازمان بهزیستی مسئولیت کمیته فرهنگی پیشگیری را نیز برعهده دارد، افزود: سند پیشگیری از اعتیاد که توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر تدوین شده بود و تیمی را با توافق اعضای فرهنگی پیشگیری برای عملیاتی کردن آن تشکیل دادیم.

بهزیستی پرچمدار پیشگیری از اعتیاد در گلستان است

روحانی‎فرد، دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان گلستان نیز در این  همایش  گفت: 5 تیر سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر است و حساسیت‎های زیادی مسئولان کشور و لشکری به این موضوع دارند.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان گلستان با بیان اینکه معضلات آسیب‎های اجتماعی به سمع نظر مقام معظم رهبری ارائه شد و معظم له نیز پیشگیری از اعتیاد را جزو اولویت‎های مسئولان کشور قرار دادند، افزود: 250 میلیون نفر در کل جهان، 2 میلیون و 808 هزار نفر در ایران و در استان گلستان نزدیک به 100 هزار معتاد وجود دارد.

روحانی‎فرد افزود: متاسفانه استان گلستان دومین استان شیوع و مصرف مواد مخدر در کشور بشمار می‎رود و می‎طلبد مدیران کشوری و استانی دست به دست یکدیگر بدهند تا بتوانیم این بلای خانمان‎سوز را کنترل کنیم.

وی گفت: بهزیستی استان گلستان به عنوان پرچمدار پیشگیری از اعتیاد علاوه بر ماموریت‎های خود عمل کرده است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان گلستان به اهتمام بهزیستی  در برگزاری کارگاه‎های فرهنگی پیشگری از سوی بهزیستی تاکید کرد و افزود: این مهم بیانگر دغدغه‎مندی این سازمان به حوزه بهزیستی در استان گلستان است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار