​مدیر پایانه مرزی اینچه برون در گلستان اعلام کرد: علیرغم کاهش واردات و صادرات طی دو ماهه اخیر سال جاری اما تردد ناوگان ترک از پایانه مرزی اینچه برون رشد داشته است.
کد خبر: ۴۵۷۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 11 July 2017
​مدیر پایانه مرزی اینچه برون در گلستان اعلام کرد: علیرغم کاهش واردات و صادرات طی دو ماهه اخیر سال جاری اما تردد ناوگان ترک از پایانه مرزی اینچه برون رشد داشته است.

"محسن عامریون" گفت: در این مدت از پایانه مرزی اینچه برون شاهد خروج بیش از 7 درصد و ورود حدود 23 درصد ناوگان ترک بوده ایم.

وی ادامه داد: پایانه مرزی اینچه برون با توجه به پروتکلهای فی مابین با کشور ترکمنستان و ایجاد بستر سازی زیرساختهای لازم و بهره گیری مناسب از امکانات موجود, آمادگی رتق و فتق و ساماندهی تردد تا 140 دستگاه ورود و 140 دستگاه خروج را در روز دارد.

به گفته عامریون، این مساله می تواند تاثیرات بسزایی در اشتغال منطقه و اقتصاد استان ایجاد کند اما در حال حاضر به علت رکود حاکم بر کشورهای مقصد (بخصوص ترکمنستان) و برخی عوامل داخلی نسبت به سال های 93 و 94 شاهد کاهش تردد از این پایانه بوده ایم.

وی اظهارکرد که رفع این رکود و رسیدن به نقطه مورد نظر همکاری و همدلی سایر دستگاههای استانی و متولیان امر کشوری را می طلبد.

مدیر پایانه مرزی اینچه برون به مکانیزه شدن نوبت دهی در پارکینگ ناوگان ورودی و محوطه سازی و به روزرسانی خدمات و تاسیسات در پایانه مرزی بعنوان اقدامی از سال 95 تا کنون اشاره کرد.

اینچه برون به عنوان مرکز بخش داشلی برون شهرستان گنبدکاووس در شرق گلستان و درهمسایگی جمهوری ترکمنستان واقع است، 80 کیلومتر با گنبدکاووس و نیز حدود 70 کیلومتر با گرگان مرکز استان فاصله دارد.

اینچه برون که گاهی به آن مرز پُل هم گفته می شود یک نقطه مهم اتصال و آمد و شد مرزی بین ایران و جمهوری ترکمنستان است که بیش از 22 سال قبل و در سال 1371 فعال شد.​

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار