با حضور نماینده مردم کردکوی، بندرترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی؛
بررسی راهکارهای تامین آب شهرک صنعتی گمیشان با حضور دکتر نورقلی پور نماینده مردم شهرستان های کردکوی، بندرترکمن، بندرگز و گمیشان، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان و مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان در شرکت آب منطقه ای گلستان برگزار شد.
کد خبر: ۴۵۸۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱ 12 July 2017
بررسی راهکارهای تامین آب شهرک صنعتی گمیشان با حضور دکتر نورقلی پور نماینده مردم شهرستان های کردکوی، بندرترکمن، بندرگز و گمیشان، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان و مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان در شرکت آب منطقه ای گلستان برگزار شد.

مهندس نظری در این جلسه ضمن خوش آمد گویی، به سهم بری بخش صنعت از مصارف آب استان اشاره کرد و با توجه به محدودیت های منابع آب شیرین در حوزه شهرستان گمیشان، اقدامات به عمل آمده در خصوص تامین آب شهرک صنعتی گمیشان را عنوان نمود.

در ادامه مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان به نقش شهرک صنعتی گمیشان در رونق اقتصادی وکاهش محرومیت منطقه اشاره کرد و گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده نیاز آب شهرک صنعتی گمیشان در بلند مدت 10لیتر در ثانیه می باشد که علیرغم حفر یک حلقه چاه در سال گذشته به دلیل محدودیت منابع آب زیرزمینی امکان استحصال آب به میزان مورد نیاز وبا کیفیت مناسب از این چاه مقدور نیست.

خلیل زاده افزود: در صورت امکان آب مورد نیاز شهرک از طریق خط انتقال شرب گمیشان تامین شود.
 
در ادامه مهندس رحمتی مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب شهری استان، با اشاره به این که آب شرب شهرهای بندرترکمن و گمیشان از مناطق جنوب استان تامین می شود، به مشکل کمبود آب شرب این دو شهر اشاره کرد و گفت: به دلیل ضرورت تامین آّب شرب، در حال حاضر در مجتمع آبرسانی شهرهای کردکوی، ترکمن و گمیشان آب مازادی برای اختصاص به شهرک صنعتی گمیشان وجود ندارد، لکن در صورتیکه شهرک صنعتی بتواند آب مورد نیاز خود را با حفر یک حلقه چاه در محدوده میدان آب شرب مجتمع مذکور حفر نماید می تواند از ظرفیت خط انتقال آب شرب شهر گمیشان برای انتقال آّب چاه محفوره  به محل شهرک صنعتی استفاده نماید.

مع الوصف با توجه به سابقه، از آنجائیکه بدلیل خرابی چاه و یا کاهش آبدهی چاه ها در برخی ماه ها احتمال تامین آب بهنگام از طریق خط انتقال با محدودیت مواجه می باشد احداث مخزن ذخیره مناسب در محل شهرک صنعتی امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.


در ادامه مهندس نظری ضمن تاکید بر ضرورت احداث مخزن، ذخیره آب در محدوده شهرک صنعتی برای اطمینان پذیری از تامین آب صنایع، گزارشی از وضعیت خشکسالی استان در سال آبی (96-95) ارائه نمود و همراهی تمام دستگاه های ذیربط ومسئولین را برای عبور از شرایط خشکسالی بسیار مهم و حائز اهمیت عنوان کردند.

 وی ضمن ارائه گزارش مختصری از طرح زهکشی اراضی اولویت دار بیان داشت: در حال حاضر تعداد 2 قرارداد با مبلغ حدود 110 میلیارد تومان برای اجرای طرح در سطح 22 هزار هکتار منعقد ودر حال اجرا است و این مهم، مرهون سفر دولت یازدهم به استان وپیگیری استاندار ونمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی وریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی  استان و سایر مدیران ذیربط است.

مهندس نظری در ادامه تشریح کرد: در سال جاری از محل تبصره 36 قانون اصلاح قانون بودجه سال 96 مبلغ مناسبی به طرح های عمرانی استان به صورت اسناد خزانه اسلامی تخصیص داده شده که برای افزایش اثر بخشی این تخصیص درطرح های عمرانی استان لازمست مهلت جذب این اسناد برای سال 96 استمهال شود.

در خاتمه دکتر نورقلی پور نماینده مردم شهرستانهای کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از گزارش ارائه شده واقدامات بعمل آمده گفت: با توجه به وضعیت منابع آبی استان مدیریت این منابع وصرفه جویی مصرف آب خصوصا در بخش کشاورزی بسیار مهم و حائز اهمیت است و در ادامه بر رفع مشکل تامین آب شهرک صنعتی گمیشان تاکید کرد و بیان داشت: شرکت شهرک های صنعتی استان نیز احداث مخزن ذخیره آب را در محدوده شهرک صنعتی گمیشان در دستور کار خود قرار می دهد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار