فرماندار شهرستان آق قلا:
فرماندار شهرستان آق قلا گفت: ایجاد توقفگاه در مسیر ریلی قطار گردشگری گرگان به اینچه برون ، فرصتی جدید برای شناساندن قابلیتها و جذب گردشگران و مسافران است.
کد خبر: ۴۵۸۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲ 12 July 2017
 فرماندار شهرستان آق قلا گفت: ایجاد توقفگاه در مسیر ریلی قطار گردشگری گرگان به اینچه برون ، فرصتی جدید برای شناساندن قابلیتها و جذب گردشگران و مسافران است.

جلسه امکان سنجی توسعه گردشگری شرکت تعاونی شادی مهر شهرستان آق قلا ، به ریاست "امانگلدی ضمیر" فرماندار و با حضور مسئولین دستگاههای اجرایی و مدیر عامل این شرکت در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

"امانگلدی ضمیر" در این جلسه از ایجاد توقفگاه قطار گردشگری اینچه برون در مسیر ریلی این شهرستان خبر داد و افزود: معرفی قابلیت ها و بهره گیری از ظرفیت های گردشگری شهرستان می تواند فرصت های جدید را فراروی صنعت گردشگری بگشاید.

فرماندار شهرستان آق قلا ضمن اشاره به سیاستهای حمایتی دولت "تدبیر و امید" از سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و توریسم ، گفت : ارائه بستر مناسب و زیرساخت های لازم ، اعطای تسهیلات و تسهیل در صدور مجوزهای لازم از جمله مزایایی است که دولت "تدبیر و امید" برای حمایت از صنعت گردشگری قائل است.

وی توسعه صنعت گردشگری در شهرستان را یکی از عوامل ایجاد اشتغال ، کاهش نرخ بیکاری و افزایش درآمد و معرفی توانمندی ها و داشته های فرهنگی این شهرستان بیان کرد و اظهار داشت : صنعت گردشگری بدون آلایندگی است و هویت فرهنگی را زنده نگه می دارد و با سرمایه های اندک می توان فضای با نشاط و درآمد مناسب برای جامعه بومی هر منطقه شهری و روستایی ایجاد کرد.

این مقام مسئول در شهرستان آق قلا معتقد است : آموزش روستائیان و راه اندازی خانه های روستایی برای محل سکونت گردشگران ، آموزش زنان روستایی برای عرضه غذاهای محلی و برنامه هدفمند در بهره گیری از قابلیت های صنایع دستی نظیر زیور آلات سنتی ، فرش دستبافت ، نمد و گلیم از موضوعاتی است که در مدیریت توسعه روستایی خمین می تواند منشاء درآمدزایی پایدار برای خانوارها و ایجاد اشتغال پایدار شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار