معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس:
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در نخستین جلسه منطقه ای سمن های شرق گلستان اظهار داشت: آسیب های اجتماعی و مشکلات موجود در این حوزه, موضوعی است که بشدت ما را نگران کرده و نگرانی مشترک بین دولت و سازمانهای مردم نهاد است که باید تمرکز بیشتری بر آن نمود.
کد خبر: ۴۵۸۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴ 12 July 2017
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در نخستین جلسه منطقه ای سمن های شرق گلستان اظهار داشت: آسیب های اجتماعی و مشکلات موجود در این حوزه, موضوعی است که بشدت ما را نگران کرده و نگرانی مشترک بین دولت و سازمانهای مردم نهاد است که باید تمرکز بیشتری بر آن نمود.
 
وی افزود: هرکجا که سمن ها وارد شدند دولت راحت تر توانسته امورات را به پیش ببرد و بخشی از مشکلات مردم را کاهش دهد.

وی تصریح کرد: ورود بهتر و بیشتر در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر موجب شده تا اقدامات خوبی صورت گیرد که به دفعات مسئولین استانی به این نکته اذعان داشته اند.

کریمی یاداور شد: نگاه مدیران دولتی باید نسبت به سازمان های مردم نهاد تغییر یابد, زیرا در بعضی از حوزه ها این ذهنیت وجود دارد که برخی دستگاههای اجرایی نسبت به تشکل های مردمی مقاومت میکنند و باید این نگاه به نگاه حمایت و کمک تغییر یابد.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: حضور نماینده سمن ها در جلسات مهم فرمانداریها مانند جلسه شورای اداری بسیار مناسب است و فرمانداری ویژه گنبدکاووس این آمادگی را دارد تا نماینده شما در حلسات شرکت نماید.

کریمی اظهار داشت: شما سمن ها سرمایه ارزشمند اجتماعی هستید و در بسیاری از حوزه ها با ایده های خلاقانه در جهت تسریع کار مردم تاثیر گذار میباشید.

عبدالرضا چراغعلی, ظهر امروز در نخستین نشست منطقه ای سمن ها و سازمان های مردم نهاد شرق گلستان در فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: 2 هزارو 262 سمن و سازمان مردم نهاد در حوزه های مختلف در استان گلستان فعالیت میکنند, البته سمن های فعال زیادی هستند که شناسنامه ندارند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان افزود: از این تعداد بیش از 100 سمن در حوزه وزارت کشور, فرمانداری ها و استانداری است.

وی تصریح کرد: فصل مشترک تمام سمن ها این است که همه خیریه عستند زیرا تمام فعالیت های سمن ها در راستا ارتقاء شاخص های ورزشی, دینی, فرهنگی, محیط زیست و غیره است.
چراغعلی یادآور شد: کلیه فرمانداران موظفند تا جلسات منظم تقویم شده با تشکل های مردمی داشته باشند و سازمان های مردم نهاد نیز نبایدموضوعات و برنامه های خود را منوط به حمایت مالی کنند.

وی افزود: درست است که مسائل مالی یک اصل است ولی شما تشکل ها باید در راستای فعالیت های خود بتوانید از امکانات و ظرفیت دستگاههای اجرایی در جهت آموزش مردم برای کاهش آسیب اجتماعی استفاده نمایید.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری تاکید کرد: بهره گیری و برخورداری دستگاههای اجرایی و سازمان های مردم نهاد از ظرفیت یکدیگر در جهت پیشبرد اهداف سازمانی مشترک یک اصل مهم است.

وی گفت: تشکل ها می توانند شبکه سازی کنند ولی از آنجایی که شبکه ها دارای قوانین خاص هستند می توانند با انتخاب نماینده ای از بین خود و ارتباط با فرمانداران مشکلات مربوطه را بررسی و مرتفع کنند.

چراغعلی گفت: متاسفانه بعضی از تشکل ها در استان وضعیت خوبی ندارند و ما به دنبال کمیت نیستیم بلکه هدف ما ارتقاء کیفیت کار تشکل ها است.

وی یاداور شد: شما خط مقدم مسائل و مشکلات مردم هستید و ما برای برون رفت از مشکلات کشور نیاز به شما داریم, زیرا دولتی ها به تنهایی قادر به پیشبرد مسائل کشور و استان نیستند.

چراغعلی تصریح کرد: تجربیات موفق دنیا نشان میدهد که سازمان های مردم نهاد و مردم خط مقدم پیشرفت ها و شاخص های مختلف در دنیا و کشور هستند و ما تمام قد پشتیبان این سازمان ها هستیم.

وی اظهار داشت: حمایت ادارات و تعامل بین دستگاهها برای حمایت از سازمان های مردم نهاد توسط فرمانداری ها صورت گیرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار