رییس کارگروه تخصصی کودک و نوجوان، پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه در بخش بی سوادی را از دغدغه های مسئولان طراز اول استان گلستان برشمرده و از تمامی نهاد های عضو خواست تا برنامه های خود را به جهت بهبودی وضعیت کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل ارائه نمایند.
کد خبر: ۴۵۹۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵ 15 July 2017
رییس کارگروه تخصصی کودک و نوجوان، پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه در بخش بی سوادی را از دغدغه های مسئولان طراز اول استان گلستان برشمرده و از تمامی نهاد های عضو خواست تا برنامه های خود را به جهت بهبودی وضعیت کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل ارائه نمایند.

عبدالرضا چراغعلي مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري گلستان به عنوان رييس كارگروه تخصصي كودك ضمن قدرداني از پيگيري هاي انجام شده و اقدمات دستگاه هاي عضو در خدمت رساني به كودكان، پيشگيري و كاهش آسيب هاي اجتماعي به ويژه در بخش بي سوادي را از دغدغه هاي مسئولين طراز اول استان برشمرده و از همه نهادهاي عضو خواست تا برنامه هاي خود را براي انسداد بي سوادي و جلوگيري از ترك تحصيل و يا بازماندگي از تحصيل كودكان و نوجوانان ارائه نمايند.
 
رييس كارگره تخصصي كودك از همه فرمانداران، بخشداران و دهياران خواست تا از ظرفيت ها و امكانات موجود براي شناسايي و ارائه خدمات به كودكان بازمانده از تحصيل استفاده نمايند.

هم چنین در ابتدای این جلسه، عبدالرحیم سیفی مديركل كانون ضمن قدرداني از ميزباني سازمان بهزيستي، با اشاره به 18 تيرماه روز ادبيات كودك و نوجوان از همه مديران دستگاه هاي عضو كارگروه خواست تا تلاش كنند طعم شيرين كتاب خواندن را به تمامي كودكان گلستاني بچشانند.

توجه به همه كودكان و به ويژه لزوم خدمات رساني فرهنگي به كودكان و نوجوانان با نيازهاي ويژه از ديگر مواردي بود كه توسط دبير كارگروه تخصصي كودك مطرح گرديد.

شناسايي خيرين براي راه اندازي مراكزآموزشي و پوشش كودكان بازمانده از تحصيل، دريافت اطلاعات از سازمان برنامه بودجه و مركز بهداشت، توجه به تنگناهاي اقتصادي و تعصبات قومي و بهره گيري از ظرفيت دستگاه هاي مرتبط، اتخاذ سياست هاي تشويقي و نيز بازدارنده براي ثبت نام بچه هاي بازمانده از تحصيل در مراكز آموزشي از جمله پيشنهادهايي بود كه توسط نمايندگان دستگاه هاي عضو كارگروه تخصصي كودك ارائه شد.

اهدای کتاب های گروه سنی کودک و نوجوان، فراهم سازی زمینه بهره مندی کودکان با نیازهای ویژه از مراکز فراگیر و عرضه محصولات فرهنگی هنری در پایگاه های سنجش از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تامین وسایل مورد نیاز بازی و سرگرمی برای کودکان و نوجوانان توسط سازمان فرهنگی و ورزشی و  فنی و حرفه ای و هم چنین تقدیر مدیران کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و بهزیستی از سه مهمان کم توان جسمی حرکتی این نشست که همگی از افتخار آفرینان عرصه های فرهنگی و ورزشی در استان و کشور محسوب می شدند ماحصل پیگیری مصوبات جلسه اخیر این کمیته بود که چندی پیش به میزبانی آموزش و پرورش استثنایی استان گلستان برگزار شده بود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار