انسیه موسویان در نشست "دو پنجره دو لبخند" در استان گلستان؛
انسیه موسویان شاعر و منتقد حوزه کودک و نوجوان در سفر به استان گلستان و در نشست با اعضای فعال و علاقه مند به فعالیت های ادبی از دنیای کودکی و نوجوانی را دنیایی آکنده از شور و شعور و تحرک نامید که با جذابیتی ویژه در هاله‌ای ناشناخته پیچیده شده است.
کد خبر: ۴۵۹۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳ 15 July 2017
انسیه موسویان شاعر و منتقد حوزه کودک و نوجوان در سفر به استان گلستان و در نشست با اعضای فعال و علاقه مند به فعالیت های ادبی از دنیای کودکی و نوجوانی را دنیایی آکنده از شور و شعور و تحرک نامید که با جذابیتی ویژه در هاله‌ای ناشناخته پیچیده شده است.

هم زمان با کاشت نهال توسط انسیه موسویان شاعر توانمند حوزه کودک و نوجوان، اثر شعری ایشان با عنوان "چهارشنبه های بستنی" با حضور 80 نفر از اعضای نوجوان و فعال و کتاب خوان مراکز فرهنگی هنری استان گلستان مورد نقدو بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این نشست عبدالرحیم سیفی مدیرکل کانون گلستان ضمن گرامي داشت روز ادبيات كودك و نوجوان بیان داشت: بزرگ ترين لذت آذري يزدي خواندن كتاب بود و اين همان چيزي است كه مربيان ما بايد طعم شيرين آن را به بچه ها بچشانند. 

 ایشان با اشاره به پدیدار شدن انواع رسانه هاي ديداري و شنيداري در جامعه امروز اظهار نمود: هنوز شعر و شاعر جايگاه خود را در نزد خانواده ها حفظ كرده و ديوان حافظ در كنار قرآن محل رجوع خانواده هاست.

وی گفت: نقد كتاب، اعتماد به نفس و جرات بچه ها را تقويت نموده و آن ها را براي پذيرش نقد منصفانه و شنيدن حرف هاي ديگران در زندگي آينده آماده مي سازد.

مدیرکل کانون با بیان این مطلب که دو پنجره پاگرفتن دوستي ها و آشنايي هاي كودكان و نوجوانان با پديدآورندگان آثار است، اظهار داشت: دو پنجره پيوند بچه ها را با كتاب برقرار نموده و بچه ها با حضور در این نشست ها ياد مي گيرند كه خوب حرف زدن و حرف خوب زدن نياز به مطالعه كتاب دارد.

هم چنین انسیه موسویان شاعر و منتقد حوزه کودک و نوجوان در این جلسه با اشاره به اینکه مقوله ادبیات یکی از ابزارهای اساسی در ارائه آموزش و تربیت سالم به کودکان و نوجوانان است، بیان داشت: در ارائه آثار شعری سعی من بر این بوده که با نزدیک شدن به دغدغه ها و دنیای نوجوان امروز به موضوعاتی هم چون زندگی، عواطف، دلتنگی، شادی و اندوه نوجوان بیشتر پرداخته شود.

سوالات و پیشنهادات اعضا و مربیان در خصوص علت عدم تناسب قالب شعری در مجموعه مورد نظر، دلیل انتخاب عنوان اثر و موضوعات موجود در اشعار مجموعه، ویژگی های ظاهری و تصویر گری کتاب و هم چنین تشریح زاویه نگاه خلق اثر از سوی شاعر از مباحث ظریفی بود که در این نشست مطرح گردید.

در ادامه موسویان از مطالعه دقیق و کامل کتاب "چهارشنبه های بستنی" توسط کودکان و نوجوانان حاضر در جلسه ابراز خرسندی نموده و ضمن پاسخ گویی به سوالات بچه ها، بیان داشت: نظرات مطلوب و کاربردی نوجوانان گلستانی حقیقت بنده را در مقایسه با منتقدان بزرگسال شگفت زده نمود.

کاشت نهال توسط شاعر و تهیه و پخش کلیپی از بیوگرافی و آثار شعری انسیه موسویان، اهدای لوح تقدیر و هدایایی به رسم یادبود به شاعر فرهیخته از سوی مدیرکل کانون گلستان و هم چنین اهدای لوح تقدیر با امضای مدیرکل آفرینش های ادبی کانون کشور به سیده محدثه حسینی کارشناس ادبی به جهت کسب مقام برگزیده در مسابقه نامه نامور از دیگر برنامه های این نشست بود.

گفتنی است کتاب شعر "چهارشنبه های بستنی" مجموعه ای از 22 شعر در قالب سپیده و نیمایی می باشد که در کنار دیگر آثار انسیه موسویان از قبیل: بیایید شعر بگوییم، بی تویی، با چتری از شکوفه، گوش ماهی لب ریز، شب ستاره و گیسو تاکنون به چاپ رسیده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار