معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع شیلات کشور؛
معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع شیلات کشور با اشاره به جایگاه گلستان در عرصه شیلات ایران، اظهار کرد: ماهیان خاویاری، برند گلستان در زمینه آبزی پروری کشور محسوب می شود و نام ماهیان خاویاری در ایران با استان گلستان و جزیره آشوراده عجین شده است.
کد خبر: ۴۵۹۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸ 15 July 2017
 معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع شیلات کشور با اشاره به جایگاه گلستان در عرصه شیلات ایران، اظهار کرد: ماهیان خاویاری، برند گلستان در زمینه آبزی پروری کشور محسوب می شود و نام ماهیان خاویاری در ایران با استان گلستان و جزیره آشوراده عجین شده است.

مهندس حمزه رستم پور در گردهمایی معاونان برنامه ریزی و مدیریت منابع ادارات کل شیلات کشور در گرگان، تصریح کرد:جذب اعتبارات تملک دارایی توسط استان ها به عنوان شاخص ارزیابی محسوب می شود که گلستان تواسته است رقمی بالغ بر 270 میلیارد ریال را جذب نماید و این در حالی است که به برخی استان ها بیش از 5 میلیارد ریال تخصیص نیافته است.

وی با تاکید بر عملکرد جهادی گلستان، در زمینه های شیلاتی، یادآور شد: فعالیت مدیران شیلات گلستان طی سالهای اخیر قابل تقدیر بوده است و برای نمونه اقدامات صورت گرفته در خصوص احداث کانال آبرسان از دریا برای سایت پرورش میگوی گمیشان در سال گذشته و در عین حال ارتقا سطح تولید میگو در گلستان با کیفیتی کم نظیر نشان مدلی از اقتصاد مقاومتی را نمایان کرده است.

همچنین در این گردهمایی که معاونان برنامه ریزی و مدیریت منابع ادارات کل شیلات استان های ساحلی کشور حضور داشتند، مدیر کل شیلات گلستان با تشریح اقدامات صورت گرفته در این استان، اظهار کرد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت های استانی و کشوری به جایگاه ویژه ای در پرورش آبزیان دست پیدا کنیم.

مهندس سید جواد قدس علوی،تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم با توجه به وضعیت منابع آبی کشور ، استفاده از آب های نامتعارف می تواند به عنوان راهکاری در دستور کار آبزی پروری قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به وجود ده ها هزار هکتار زمینی که به لحاظ کیفیت کشاورزی در کلاس 4 و 5 قرار دارند، فرصت مناسبی برای فعالیت های آبزی پروری در کنار دریای خزر است.

وی با تاکید بر تاکیدات مقام معظم رهبری بر اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی یادآور شد: از 4 پروژه بزرگ شیلاتی استان ، 3 پروژه شیلاتی  در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاوتی استان به تصویب رسید و یک پروژه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور به تصویب رسیده است و تلاش می کنیم آنچه ظرفیت و پتانسیل استان هست  را به مرحله عمل برسانیم.

مدیر کل شیلات گلستان با اشاره به طرح پرورش ماهی در قفس و پن، گفت: مطالعات این طرح انجام شده و 3 محل برای استقرار پن و یک جایگاه برای قفس در نظر گرفته شده است و گلستان بهترین شرایط را برای اجرای این طرح ها دارد.

وی خاطر نشان کرد: سایت پرورش میگوی گمیشان امکان گسترش تا 28 هزار هکتار را دارد که در فاز اول آن از 4 هزار هکتار استفاده شده و در سال 95 ، یکهزار و 125 تن تولید میگوی این سایت بوده است. و پیش بینی میکنیم در سال جاری بالغ بر. 1500 تن میگو در استان تولید شود.

قدس علوی، اظهار کرد: برای توسعه زیر ساخت ها این سایت  200 میلیارد ریال تخصیص یافته است که بر اساس آن زهکشی های اصلی و کانال های آبرسان. از دریا به سایت انجام میشود.

وی با اشاره به تقاضای سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای حضور در این سایت، گفت: طی روزهای آتی هیات کارشناسی سرمایه گذاری از کشور بنگلادش برای فاز دوم این مجتمع به گلستان خواهند آمد.

وی با تاکید بر اهمیت پرورش ماهیان خاویاری در گلستان ، یادآور شد: مطالعات ایجاد مجتمع 400 هکتاری ماهیان خاویاری انجام شده که بر اساس آن طی فاز اول در 220 هکتار ، و 8200 تن گوشت و 420 تن خاویار به دست خواهد آمد.

مدیر کل شیلات گلستان پرورش ماهی با استفاده دو منظوره از آب چاههای کشاورزی در استان را نیز یکی از طرح های تحول زای اقتصاد مقاومتی دانست واظهار کرد: وجود حدود 18000 حلقه چاه های کشاورزی موجب گردید که یکی از سیاستهای اداره کل شیلات گلستان استفاده بهینه از این منابع در قالب پرورش ماهی باشد . با برنامه ریزی انجام گرفته در افق 1404 ، 18 هزار تن تولید در این زمینه خواهیم داشت که  ماهیت آن با شاخص های اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا خواهد کرد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار