معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان از مصالحه 83 درصدي پرونده هاي ارجاعي به مركز مشاوره ودفاتر مددكاري كلانتري هاي گلستان از ابتداي سال تا كنون خبر داد.
کد خبر: ۴۵۹۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷ 15 July 2017
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان از مصالحه 83 درصدي پرونده هاي ارجاعي به مركز مشاوره ودفاتر مددكاري كلانتري هاي گلستان از ابتداي سال تا كنون خبر داد.
 
" علي بهرامي" گفت: با تلاش کارشناسان واحد مشاوره و دفاتر مددكاري کلانتري هاي استان 83 درصد از پرونده هاي تشكيل شده از ابتداي سال جاري به صلح و سازش تبديل شد و از ادامه رسيدگي به آنها در مراجع قضائي جلوگيري به عمل آمد.

وي با اشاره به نقش مهم و موثر مشاوران و مددکاران پليس، تصريح كرد: نيروي انتظامي با رويکرد جامعه‌محوري و استفاده از علوم اجتماعي و تربيتي گام هاي بزرگي در راه امنيت عمومي و آرامش رواني جامعه برداشته كه آثار و نتايج مطلوبي نيز به همراه داشته است.

بهرامي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي را مهمترين وظيفه مددکاران اجتماعي دانست و افزود: مددکاران اجتماعي در مراحل رسيدگي به پرونده هاي افراد، علاوه بر رعايت راز داري کامل، با ريشه يابي مشکلات درمان‌هاي لازم را نيز ارائه مي نمايند.

اين مقام انتظامي با اشاره به مراجعه بيش از پنج هزارو يكصد نفر به مراكز مشاوره انتظامي استان از ابتداي سال يادآورشد: مشاوره فعال در سطح جامعه هدف، مصاحبه روانشناختي با مجرمان خاص و كيس‌هاي ويژه، برگزاري كلاس هاي بهداشت روان، انجام مداخلات روانشناختي در پرونده‌هايي با مضامين اختلافات خانوادگي و نزاع و درگيري در جهت مصالحه پايدار، انجام خدمات روانسنجي شامل آزمون‌هاي هوش و شخصيت بر مراجعان، انجام خدمات مددكاري اجتماعي و پيگيري مشكلات مراجعان در محيط‌هاي منزل، شغلي و انجام خدمات حقوقي و انتظامي، نمونه‌اي از اقدامات مشاوران و مددكاران اجتماعي كلانتري‌هاست.

معاون اجتماعي گلستان افزود: مشاوره و راهنمايي يکي از بهترين راهکارهايي است که مي‌تواند در پيشگيري از وقوع آسيب‌هاي اجتماعي و حتي صلح و سازش بين افرادي که داراي اختلاف گوناگوني هستند بسيار موثر و مفيد باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار