به مناسبت فرارسیدن هفته عفاف و حجاب همایش بزرگ نقش امر به معروف و نهی از منکر در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب با حضور مدیران عامل ،معاونین ،مسئولین امور فرهنگی صنعت آب وبرق استان و جمعی از مسئولین در سالن اجتماعات دانشکده مائده گرگان برگزار شد.
کد خبر: ۴۶۰۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹ 15 July 2017
به مناسبت فرارسیدن هفته عفاف و حجاب همایش بزرگ نقش امر به معروف و نهی از منکر در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب با حضور مدیران عامل ،معاونین ،مسئولین امور فرهنگی صنعت آب وبرق استان و جمعی از مسئولین در سالن اجتماعات دانشکده مائده گرگان برگزار شد.

در این مراسم مسئول امور فرهنگی و دینی صنعت آب وبرق استان گلستان ضمن تبریک روز ملی عفاف و حجاب به همکاران شاغل در صنعت آب وبرق استان گفت: نگاه اسلام و جمهوری اسلامی به حجاب نگاهی محترمانه و تکریم آمیز و عاقلانه است و  در جامعه اسلامی حجاب جایگاهی رفیع دارد و باید قدر و منزلت این جایگاه به هر ترتیب حفظ گردد.

حجت لاسلام والمسلمین بیرقدار با اشاره به وجود حجاب از گذشته های دور و قبل از اسلام در ایران گفت: یکی از وظایف مهم امور فرهنگی و دینی صنعت آب وبرق استان پاسداشت حجاب به عنوان امر مهم دینی، اجتماعی، فرهنگی و ملی است .

وی یکی از فوايد رعايت پوشش و عفاف را، حفظ حريم و استحكام خانواده ها بيان كرد و گفت: با شناخت بانوان از اين مساله كه حجاب مصونيت است نه محدوديت، از بسياري از بزهكاريهاي اجتماعي جلوگيري مي شود.

وی اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات دین است و حتی امروز که این فریضه و دفاع از آمرین و ناصحین قانون شده است، بازهم به طور شایسته انجام نمی شود.

مدیرکل بازرسی استان گلستان گفت: مهمترین بحث در مورد ترویج عفاف و حجاب در جامعه، توجه به رکن رکین خانواده است زیرا که راه استحکام بنیان های جامعه، از تحکیم اساس خانواده می گذرد.

حجت الاسلام والمسلمین فتوحی افزود :با انجام اقدامات کلیشه ای نمی توان عفاف و حجاب را نهادینه کرد، بلکه در این راه باید برای مخاطب جذابیت ایجاد کرد و با روش های خلاقانه مخاطب را به موضوع حجاب جذب کرد.

وی  با تاکیدبر استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در این حیطه اظهار داشت: صدا و سیما، حوزه های علمیه و دانشگاه ها پتانسیل های خوبی برای نهادینه کردن موضوع عفاف و حجاب هستند و می توانند با نگاه و طرحی نو و مبتکرانه در علاقه مند کردن مخاطب به این موضوع نقش عمده ایفا کنند.

در ادامه این مراسم کارگاه آموزشی "با موضوع نقش امر به معروف و نهی از منکر در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب" با حضور دکتر اقبالی نسب روانشناس و از اساتید دانشگاه برگزار گردید.

گفتنی است در حاشیه این همایش نمایشگاه عکس عفاف و حجاب و محصولات فرهنگی مرتبط با این موضوع با همت دبیرخانه عفاف وحجاب استان گلستان و کارگروه انسجام بخشی صنعت آب وبرق برپا گردیده و با استقبال خوب مدعوین همراه بوده است.

لازم به ذکر است در پایان این همایش به 5 نفر از مدعوین به قید قرعه جوایز نفیسی توسط امور فرهنگی و دینی صنعت آب وبرق استان گلستان اهدا گردید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار