آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان:
آیت ا... نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: باید قدر ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای را بدانیم و با گسترش این رشته در راه جهانی شدن آن قدم برداریم.
کد خبر: ۴۶۰۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱ 16 July 2017
آیت ا... نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: باید قدر ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای را بدانیم و با گسترش این رشته در راه جهانی شدن آن قدم برداریم.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار با جامعه ورزش استان گلستان به مناسبت هفته ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای، اظهار کرد: پدران و مادران، مربیان، دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ای باید متوجه اینگونه ترفندها باشند و برای این ظرفیت جوان، فضا و شرایط مطلوب فراهم کرد که فضای ورزش پهلوانی یکی از آنهاست.

نماینده ولی فقیه گفت: باید قدر ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای را بدانیم و با گسترش این رشته در راه جهانی شدن آن قدم برداریم زیرا در زورخانه‌ها اخلاق و احترام به بزرگتر حرف اول را می‌زند.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: گلستان پهلوانی مایه افتخار ماست و در آن معرفت و معارف اسلامی، ارزش‌های انسانی و اخلاقی دیده می‌شود که باید گسترش پیدا کند.

وی تصریح کرد: در این ورزش علوی، انسان های با ایمان، شجاع، خدا ترس و با فضیلت پرورش می‌یابند و باید با تقویت و پرورش فضیلت، نسل جوان را از سقوط و گمراهی نجات داد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هیچ زینتی برای انسان بهتر از فتوت و جوانمردی نیست، خاطرنشان کرد: این موارد نباید در ورزش مورد غفلت قرار بگیرد، زیرا فروتنی و تواضع خصلت بارز ورزشکاران پهلوانی و زورخانه‌ای بوده و هست.

وی افزود : ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای باید مورد توجه قرار گیرد و فضای این ورزش برای جوانان فراهم شود.

آیت الله نورمفیدی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران به فرهنگ پهلوانی و جوانمردی توجه خاصی دارد، زیرا جوانان پرورش یافته در مکتب ولایی در حفظ اسلام، عزت، شرف و ایثار تلاش می‌کنند.

وی افزود: امروزه ورزش در میدان‌های جهانی جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده و زمانی که ورزشکاری شکست می‌خورد یا پیروز می‌شود مانند این است که آن ملت شکست خورده و پیروز شده است.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه دشمنان تلاش می‌کنند تا جوانان ما را به خصوص در فضای مجازی به انحطاط و گمراهی بکشانند، گفت: جوانان و خانواده‌ها باید آگاه باشند، زیرا دشمنان ما بسیار هوشیار هستند و می‌خواهند جوانان را که سرمایه‌های با ارزشی هستند با روش‌های مختلف آلوده کنند تا به اهداف شوم خود برسند.

وی یادآور شد: با حفظ این جوان ها و هوشیار کردن و سالم سازی آنها گام موثری در زمینه اقتصاد مقاومتی برداشته شده است.

ایشان با اشاره به هفته عفاف و حجاب در این مورد گفت: حجاب حافظ شخصیت زن است، بی بندباری زن شخصیت زن را از بین می برد. اخلاق، فضیلت، علم به انسان شخصیت می دهد، ملت ایران به حجاب به عنوان یک تکلیف الهی پایبند است. خانم های ما به عنوان یک تکلیف به آن نگاه کنند و مواظب آن باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار