کارشناس مدیریت مصرف شرکت توانیر کشور در همایش مدیریت مصرف برق ویژه بانوان شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: مصرف برق مشرکین خانگی کشور در فصول گرم سال در حدود 43 درصد مصرف کل سال در کشور است.
کد خبر: ۴۶۰۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷ 16 July 2017
کارشناس مدیریت مصرف شرکت توانیر کشور در همایش مدیریت مصرف برق ویژه بانوان شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: مصرف برق مشرکین خانگی کشور در فصول گرم سال در حدود 43 درصد مصرف کل سال در کشور است. 

شقایق یوسفی افزود: اگر از حوزه مشرکین خانگی فقط 10 تا 15 درصد کاهش مصرف داشته باشیم, اوج بار مصرف کاهش یافته و شبکه سراسری به سلامت و بدون آسیب و خاموشی این دوران را سپری خواهد کرد. 

وی تصریح کر د: در حال حاضر 33 میلیون مشترک در تمام حوزه ها اعم از کشاورزی, صنعت و خانگی داریم که کاهش 10 درصدی مصرف برق تا حدود زیادی مشکلات این حوزه را کاهش میدهد. 

یوسفی یادآور شد: برای هر هزار مگاوات تولید برق حدود 700 میلیارد تومان در بخش نیروگاهی بودجه نیاز است. 

وی تاکید کرد: تا 14 تیرماه پیک مصرف برق بالغ بر 55 هزارو 360 مگاوات بوده است

سید احمد موسوی نیز در همایش مدیریت مصرف برق ویژه بانوان در باشگاه فرهنگیان شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: در سال جاری گرمای بی سابقه 46 درجه را تجربه کردیم و مصرف برق در حالت عادی که 300 مگاوات بود به یکهزارو 150 مگا وات رسید. 

معاون خدمات مشرکین برق استان گلستان افزود: این مصرف برق در دو ماه از سال انجام میشود و 4 برابر ظرفیت کنونی نیروگاه نیاز است تا بتوانیم چنین مصرفی را تامین کنیم. 

وی تصریح کرد: 50 درصد مشرکین برق استان, مصارف خانگی هستند و اگر بانوان فقط 10 درصد کاهش و صرفه جویی در مصرف برق داشته باشیم, کمک بزرگی به برق استان خواهد شد. 

موسوی یادآور شد: در سال گذشته با همکاری مشرکین مصارف خانگی, رتبه سوم در کاهش پیک مصرف برق کشور کسب کردیم. 

وی تاکید کرد: در کشور 15 درصد مصارف برق در بخش کشاورزی است ولی در استان گلستان بدلیل قطب کشاورزی این رقم 20 درصد میباشد و اگر کشاورزان در طول روز فقط از ساعت 13 الی 17 موتور های چاه اب را خاموش کنند, از مصرف برق رایگان در همان روز بهره مند خواهند شد.

نماینده مردم گنبدکاووس و بخش داشلی برون در مجلس شورای در این مراسم اظهار داشت: درست مصرف کردن و حلوگیری از اسراف از تاکیدات آموزه های دینی مقام معظم رهبری است. 

قرجه طیار افزود: میانگین مصرف برق در کشور ایران نسبت به کشورهای دیگر 3 برابر میانگین حهانی است. 

وی تصریح کرد: کشورهای دیگر حتی برای گرمای منازل خود در فصل سرما از برق استفاده میکنند ولی با وجود اینکه ما برای گرما از گاز استفاده میکنیم باز هم 3 برابر افزایش مصرف برق داریم. 

طیار گفت: برای کاهش مصرف برق با توجه به تعرفه 3 گرمسیری, باید بانوان مدیریت مصرف برق داشته باشند.

در این مراسم معاون استاندار و فرماندار ویژه ، امام جمعه و مسئولین نیز حضور داشتند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار