رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: ۹۵۹ میلیون دلار کالا از گمرکات استان گلستان صادر شد. وی افزود: در 4 ساله دولت دهم صادرات گمرکات 512 میلیون دلار بود که در 4 ساله دولت یازدهم به 959 میلیون دلار رسید.
کد خبر: ۴۶۱۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸ 17 July 2017
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: ۹۵۹ میلیون دلار کالا از گمرکات استان گلستان صادر شد.

حسینقلی قوانلورئیس سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان گلستان گفت: در 4 ساله دولت دهم صادرات گمرکات 512 میلیون دلار بود که در 4 ساله دولت یازدهم به 959 میلیون دلار رسید که نسبت به 4 سال قبل رشد 89 درصدی داشته است، کل صادرات ما در چهار سال از 739 میلیون دلار به یک میلیارد و 178 میلیون دلار رسیده است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه تولید ما در استان افزایش پیدا کرده، صادرات ما کاهش داشته و 3 کشور عراق، افغانستان و ترکمنستان 97 درصد صادرات ما را به خود اختصاص می‎دهند و علت کاهش صادرات، قیمت نفت بود. حجم تولید ید استان گلستان در سال گذشته 2 برابر شد اما قیمت آن نصف شد و این امر منجر به کاهش صادرات ما در استان گلستان شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان خاطرنشان کرد: آنفولانزای مرغی 20 درصد صادرات ما صدمه زد و اینها نشان می‎دهد تولید نقشی در کاهش صادرات نداشته و شرایط موارد صادراتی ما منجر به کاهش صادرات شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: در ید نیز بیان شد که نمونه‎اش اسیدی شده و این درحالی است که به صورت آنلاین میزان دبی اسید و باز خروجی آن کنترل می‎شود و روزانه 100 نمونه گرفته شده و یک نمونه اسیدش بالا بود و در آزمایشگاه اشتباه شده بود و همین نمونه اشتباه به بیرون درز پیدا کرد و محیط‎زیست متولی آن است و به آن پاسخ داد.

قوانلو افزود: این کارخانه در منطقه محروم مرزی مشغول فعالیت است و واحد صنفی سوم آن راه‎اندازی شود اشتغال آن به 250 نفر می‎رسد و آیا این اقدامات کمک به تولید و اشتغال است.
 
استان گلستان جزء هفت استانی بود که نسبت به اقتصاد مقاومتی خوب عمل کرده بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان تاکید کرد: در شاخص اشتغال در سال 1394 تا 1395، 45 هزار شغل در استان ایجاد کردیم و این میزان 1.5 برابر میانگین کشوری بود. باید سهولت در سرمایه‎گذاری بهبود پیدا کند و مدیرانی که جرات تصمیم‎گیری ندارند به آنها اخطار داده شود.

وی با بیان اینکه رتبه نخست را در ارزش افزوده در استان گلستان در 4 سال گذشته صنعت داشته است، گفت: اگر ستاد اقتصاد مقاومتی امسال تصویب کند واحدهایی که بانک‎ها به تملک درآوردند با حمایت تسهیلاتی سرمایه‎گذاران اجاره به شرط تملیک کنند و این واحدها را راه‎اندازی کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: 450 واحد متوقف در استان داشتیم و توانستیم این واحدهای صنعتی را راه ‎بیندازیم. تعداد واحدهای فعال ما بهبود پیدا کرده و رشد تولیدات ما مبین این مهم است.

وی همچنین از بررسی پرونده تسهیلات ۵۸ واحد تولیدی و صنعتی در سال جاری خبر داد و گفت: امسال تعدادی از واحدهای تولیدی استان برای دریافت ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان از برگزاری بزرگداشت روز صنعت و معدن در گلستان به یاد حادثه دیدگان زمستان یورت خبر داد و بیان کرد: در این مراسم از کسانی که ایثارگرانه برای نجات همنوعان و همکارانشان تلاش کرده‌اند و خانواده حادثه دیدگان تقدیر می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار