آیت الله نورمفیدی
آیت الله نورمفیدی گفت: ازدواج های دختران هشت و نه ساله که امروز بنام دین ثبت می شود موجب وهن و تخریب اسلام در سطح جهان است .
کد خبر: ۴۶۱۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱ 17 July 2017
آیت الله نورمفیدی گفت: ازدواج های دختران هشت و نه ساله که امروز بنام دین ثبت می شود موجب وهن و تخریب اسلام در سطح جهان است .

 نماینده ولی فقیه دراستان وامام جمعه گرگان ، یکشنبه شب در دیدار با دبیر مرجع ملی حقوق کودکان گفت: هر چند در اسلام به انجام سنت حسنه ازدواج بویژه در سنین پایین تاکید شده اما در رابطه با کودکانی که هنوز قدرت تشخیص ندارند کار درستی نیست.  در صدر اسلام هم چنین ازدواج هایی با توجه به شرایط جغرافیایی و زمانی بوده و از نظر جسمی و روحی شرایط متفاوتی وجود داشته است . امروز ازدواج دختران هشت و نه ساله که به نام دین ثبت می شود موجب وهن اسلام و تخریب دین در سطح جهان می شود و این را مصداق کودک آزاری می دانند . باید با استفاده از همه ظرفیت ها با چنین کارهایی (ازدواج کودکان) برخورد قانونی شود.

 آیت الله نورمفیدی همچنین در این دیدار با اشاره به قتل دختر خردسال پارس آبادی آتنا اصلانی ضمن ابراز  همدردی با خانواده داغدار وی این رویداد تلخ را یک جنایت بزرگ توصیف کرد و اظهار داشت : باید عامل این جنایت مجازات شود تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم ، البته مجازات فرد جانی برای جلوگیری از رویداد اینگونه وقایع در آینده کافی نیست ، باید کار فرهنگی و آموزش های لازم صورت بگیرد . سلامت اجتماعی و فرهنگی جامعه مقوله بسیار مهم و در عین حال پیچیده ایست . عوامل مختلفی دخیل هستند که باید به دقت بررسی و راهکار های رفع مخاطرات اجتماعی عملیاتی شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار