معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: به نظر می رسد در سازمان فنی و حرفه ای ظرفیت های پنهانی خوبی وجود دارد و مردم متاسفانه به عملکرد ان آشنا نیستند, امکانات و تجهیزات و توانمندیهای خوبی در این حوزه وجود دارد که می تواند بیشتر به کار مردم آید.
کد خبر: ۴۶۲۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷ 19 July 2017
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: به نظر می رسد در سازمان فنی و حرفه ای ظرفیت های پنهانی خوبی وجود دارد و مردم متاسفانه به عملکرد ان آشنا نیستند, امکانات و تجهیزات و توانمندیهای خوبی در این حوزه وجود دارد که می تواند بیشتر به کار مردم آید. 

مهندس عبدالقدیر کریمی افزود: دغدغه تولیدکنندگان دغدغه همه ما مدیران اجرایی است و درد و در خواست و دغدغه ما مشترک است و می توانیم با تعامل و هماهنگی مشکلات را مدیریت و حل کنیم. 

وی تصریح کرد: بسیاری از قوانین و مقررات در حوزه های مختلف باید بازنگری شود .

کریمی یادآور شد: در استان 4 هزارو 320 کاورز جذب خواهند شد که سهم شهرستان گنبدکاووس600 نفر است و ما مشکلی در جذب این کارورزان نداریم. 

وی تاکید کرد: در سال 96، با توجه به شعار سال توسط مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی, تولید و اشتغال, و در راستای تحقق این اهداف از تمام ظرفیت های شهرستان در جهت تولید و اشتغال استفاده خواهیم کرد و بجز اتاق فکر اقتصاد مقاومتی فرمانداری ویژه, اتاق فکر در کارگروه اشتغال با محوریت اقتصاد مقاومتی فعال خواهد شد. 

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: هیچ اقدامی نمی تواند دارای خروجی باشد مگر اینکه در این اقدام تدبیر شود و باید در این مسیر بعضی از موازی کاری های مدیران و دستگاههای اجرایی به هماهنگی های درست تبدیل شود. 

وی تصریح کرد: در حوزه روستاها، فعالیت های تولید که بالطبع منجر به اشتغالزایی میشود می توان انجام داد و سعی داریم تا در هر روستا با توجه به نیازسنجی و ظرفیت و پنانسیل آن روستا یک پروژه انجام دهیم.

سعید مازندرانی نیز در این جلسه اظهار داشت: زیورآلات, صنایع دستی ترکمن, و لباس ترکمن یک برند است و می توان در یکی از شهرهای بندر ترکمن, آق قلا و یا گنبد یک مرکز برند سازی دایر شود. 

مدیرکل اداره تعاون, کار و رفاه اجتماعی استان گلستان افزود: در این برند سازی استانداردهایی تعیین شده و بسته بندی و فروش انجام شود تا سبب ایجاد مشاغل و ایجاد شغل وابسته شود. 

وی تصریح کرد: تولید و اشتغال نمی تواند جدا از هم باشد و دولت بسته فراگیر اشتغال را در سال 96 تدارک دیده تا 971 هزار شغل در کشور ایجاد شود که با برش استانی دیده شده, 25 هزار شغل این رقم باید در استان گلستان انجام شود.

مازندرانی یادآور شد: در بررسی انجام شده مرکز آمار,در بهار 96 نرخ بیکاری 13.6 و جمعیت فعال استان 39 درصد بود که این رقم در سال 95 در مدت مشابه 13.8 بوده است.

وی تاکید کرد: اقدامات خوبی در حوزه اشتغال ایجاد شده ولی تعداد فارغ التحصیلان و بانوان ورود به بازار کار بقدری زیاد بود که علیرغم تلاشهای فراوان نرخ بیکاری کاهش چشمگیری نداشته است.

مازندرانی گفت: یک میلیون و 200 هزار نفر فارغ التحصیل و بانو جویای کار وارد بازار کار در کشور خواهد شد و در استان ما این رقم شدت بیشتری خواهد داشت.

ابوالفضل تیراندازنیزاظهار داشت: با توجه به آمار موجود, در سال 95 ,حدود 75 درصد مشاغل ایجاد شده نسبت به سال 94 در حوزه خدمات بوده و 68 درصد فرصت های شغلی در سال 95 نسبت به سال 94 مربوط به بانوان است و این امار نشان دهنده تغییر تدریجی ساختار کشور در بحث اشتغال است. 

مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای استان گلستان افزود: فضای خالی برای اشتغال جوانان در بخش دولتی وجود ندارد و ما باید با مهارت اموزی, در اشتغال تنوع ایجاد نماییم. 

وی تصریح کرد: تا زمانی که افراد برای ایجاد اشتغال خود جویای کار هستند, جزو جمعیت فعال کشور محسوب میشوند و مادامی که این افراد از داشتن شغل نا امید شوند جزو غیر فعالان هستند که باعث خسران و زیان میشود.

تیراندازیادآورشد: طرح مهارت اموزی در محیط واقعی کار در دست اجراست و بنگاههای اقتصادی و کارفرمایانی که 5 سال سابقه کار داشته باشند می توانند افراد بالای 15 سال را برای این مهارت اموزی جذب نمایند. 

وی تاکید کرد: تمام کارورزان در زمان مهارت اموزی بیمه مسئولیت بدنی هستند و حداقل 80 ساعت اموزش میبینند و فرد می تواند بمدت یکسال از این دوره ها استفاده نماید. 

مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای استان گلستان گفت: تعهد استان گلستان در تیرماه سال جاری برای این امر یکهزارو 130 نفر است و ما در نظر داریم حداقل 10 درصد ان را عملیاتی نماییم. 

وی تصریح کرد: افراد تحت پوشش بیمه بیکاری در اولویت این اموزشها خواهند بود. 

محمد رهبری در این جلسه اظهار داشت: حدود 35 تا 38 درصد در جامعه کنونی ما بیکار و هیچگونه مهارتی ندارند. 

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون, کار و رفاه اجتماعی افزود: ساختار کنونی جامعه ما در مرز جوانی است و در سال 98 فارغ التحصیلان سنین 24 تا 29 سال که وارد بازار کار خواهند شد به اوج رسیده و از مرز 8 میلیون نفر خواهد گذشت. 

وی تصریح کرد: در سال 95-94 یک میلیون و 300 شغل ایجاد شده ولی افکار عمومی در ایجاد این اشتغال تردید دارد و این به سبب افزایش جمعیت فعال و جویای کار کشور است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار