معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان با تاکید بر به کارگیری راهکارهای پیشگیری از اعتیاد گفت: آموزش پیشگیری از اعتیاد باید به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود.
کد خبر: ۴۶۲۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰ 19 July 2017
 معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان با تاکید بر به کارگیری راهکارهای پیشگیری از اعتیاد گفت: آموزش پیشگیری از اعتیاد باید به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود.
 
سرهنگ "عسکر ساوری" در کارگروه تخصصی مبارزه با موادمخدر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه مواد مخدر علاوه بر تاثیری که بر افزایش میزان جرایم و در نتیجه کاهش امنیت و احساس امنیت دارد، گفت: همه ساله بخش قابل توجهی از منابع انسانی و اقتصادی جوامع به صورت مستقیم و غیر مستقیم به مقابله و درمان اعتیاد در جامعه اختصاص می یابد.

وی گفت: خرید و فروش موادمخدر سرمایه های انسانی و اجتماعی را نیز به صورت جدی تهدید می کند به طوری که شیوع آن موجب می شود تا کارآیی و خلاقیت نیروی جوان در معرض خطر قرار گرفته و روابط اجتماعی و خانوادگی نیز دچار آسیب شود.

سرهنگ ساوری اعتیاد به مواد مخدر را به عنوان مادر همه جرایم و آسیب ها در جامعه دانست و اظهار داشت: مواد مخدر موجب رواج و انتشار جرایم در جامعه می شود از این رو خرید و فروش مواد افیونی موجب می شود افراد بیشتری وارد جرگه ارتکاب جرم شده و خود را با مصرف به موادمخدر آلوده سازند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان گلستان، جمهوری اسلامی ایران را پیشگام مبارزه با مواد مخدر در دنیا دانست و ابراز داشت: با توجه به اینکه کشور ما با باورهای دینی و فرهنگی خود در مسئله مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد پیشگام بوده و در این زمینه اقدامات ارزنده ای را در عرصه های مختلف برجای گذاشته در این راه نیز شهدای زیادی در پیکار با سوداگران مرگ تقدیم نظام کرده است.

این مقام مسئول ، سقوط ارزش ها ، باورهای فرهنگی و اخلاقی را از عواقب ویرانگر مواد مخدر دانست و گفت: خانواده آسیب پذیرترین نهاد اجتماعی درحوزه آسیب های ناشی از اعتیاد در جامعه است.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان گلستان،  ایمان و اعتقاد نسبت به باورها و اعتقادات دینی را در پیشگیری از مصرف مواد مخدر بسیار مهم و تاثیرگذار عنوان و خاطر نشان کرد: درصد بسیاری از معتادان به دلیل بی توجهی والدین به اعتیاد روی می آورند از این رو وسائل ارتباط جمعی خصوصا رسانه های دیداری و شنیداری با حساسیت و احساس مسئولیت بیشتری در حوزه آگاه سازی خانواده تلاش کرده و زمینه را برای ریشه کن کردن این بلای خانمانسور فراهم کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار