استاندار گلستان:
استاندار گلستان با اشاره به تاکید ویژه ریاست محترم جمهوری، اظهار کرد: مسکن خانواده جان باختگان زمستان یورت معدن آزادشهر تامین می‌شود و پرداخت ۵۰ میلیون حق مسکن را به جان باختگان اجرایی خواهیم کرد.
کد خبر: ۴۶۴۲۸۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰ 22 July 2017
استاندار گلستان با اشاره به تاکید ویژه ریاست محترم جمهوری، اظهار کرد: مسکن خانواده جان باختگان زمستان یورت معدن آزادشهر تامین می‌شود و پرداخت ۵۰ میلیون حق مسکن را به جان باختگان اجرایی خواهیم کرد.

دکتر حسن صادقلو استاندار گلستان در آئین بزرگداشت روز صنعت و معدن با بیان اهمیت توجه به حادثه معدن زمستان یورت شهرستان آزادشهر، تصریح کرد:از نخستین دقایق این حادثه دغدغه مسئولان نظام مشهود بود و  مقام معظم رهبری با ارسال پیام و همچنین اعزام فرستاده ویژه به منطقه پیگیری لازم را صورت دادند.

وی با بیان اینکه وزرای مختلف و معاونین رئیس جمهور در حادثه معدن یورت آزادشهر ابراز همدردی و پیگیری ویژه‎ای داشتند، تصریح کرد: اگر چه این حادثه بسیار سخت بود و این حادثه مورد سوء استفاده‎ قرار گرفت.

استاندار گلستان اظهار کرد: برخی از این مسئله سوء استفاده کردند و آن همه مساعدت و کمک افراد را در این حادثه تلخ کردند.

دکتر صادقلو با بیان اینکه رسیدگی در این حادثه با تمام توان و مطلوب بوده است، افزود: خدمات و حمایت خوبی به خانواده‎های عزیزان جان‌باخته این حادثه انجام شد.

وی با بیان اینکه در این حادثه در عمق بیش از یک‌هزار متری بسیاری از عزیزان تلاش کردند، گفت: همه افرادی که معنوی و مادی در این حادثه کمک کردند، اجرشان را از خداوند خواهند گرفت.

دکتر صادقلو یادآور شد: در تامین اجتماعی دولت کمک ویژه‎ای کرده و شرکت معدن یورت و بسیاری افراد کمک‎های ویژه‎ای داشتند.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: به زودی با تاکید رئیس جمهور برای تامین مسکن خانواده جان‎باختگان به روشی اجرا خواهیم کرد و  در جلسه 50 میلیون پرداخت حق مسکن را به جان باختگان اجرایی خواهیم کرد.

وی با اشاره به حمایت های انجام شده در بخش صنعت افزود: همه بانک‎ها با همت، منصفانه و دلسوزانه نسبت به تسهیلات رونق تولید تلاش کردند.

استاندار گلستان تاکید کرد: در اقتصاد مقاومتی اگر استان گلستان رتبه هفتم را بدست آورد، در بسیاری از معیارها رتبه نخست و دوم را داشت و مهم‌ترین مسئله کاهش تولید هزینه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: دولت اولویت‎اصلی خود را موضوع اقتصاد در نظر گرفته و اقتصاد مقاومتی قطعا نخستین دستور کار دولت است.

استاندار گلستان با بیان اینکه ابر چالش این کشور بیکاری است، افزود: به بخش خصوصی باور داریم، بر روی موضوع صادرات باید کار شود و باید به برنامه ششم و قانون بودجه آن پرداخته شود.

دکتر صادقلو افزود: 656 واحد در استان گلستان با مبلغ 771 میلیون تومان تسهیلات پرداخت کردیم و بیش از 200 واحد صنعتی را مشکلشان را در حوزه گاز، بیمه و بانک‎ها حل کردیم.

وی گفت: دیدگاه ما این است که به اقتصاد در روستاها کم پرداخت شده و اعتقاد دارم در هر دهستانی یک شهرک صنعتی باید برقرار شود و از این موضوع زیان نخواهیم دید.

همچنین در این جلسه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: ایجاد 22 هزار و 600 شغل برنامه اقتصاد مقاومتی استان گلستان است که بار سنگین ایجاد اشتغال بر دوش صنعت و تولید استان است.

حسینقلی قوانلو تصریح کرد: معدن آزادشهر یک حادثه بزرگ بود و برای کنترل این حادثه خیلی‌ها زحمت کشیدند و تقدیر از چند نفر نمونه‌ای از زحمات و تلاشگران بودند.

وی ادامه داد: باید از همه رسانه‌هایی که در دو هفته بحران در پوشش خبری به مدیریت بحران کمک کردند تا این حادثه به یک بحران اجتماعی تبدیل نشود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان تاکید کرد: هشت نفر از جانباختگان کسانی بودند که در محل حادثه نبوده و پس از وقوع حادثه وارد معدن شده و دچار گازگرفتگی شده و جان باختند.

قوانلو بیان کرد: در سال 1391 رتبه ارزش افزوده بخش صنعت در جایگاه 26 قرار داشت و در سال 1393 رتبه استان گلستان 22 بوده است و در سال 1394 با تائید وزارت صنعت، معدن و تجارت رتبه ما 19 شده و در سال گذشته استان هجدهم بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: هشت پله صعود کار بزرگی است و این اتفاق تنها با سعی و تلاش صنعتگران و تولیدکنندگان اتفاق می‌افتد و همه تولیدکنندگانی که سخت تولید را سرپا نگه داشته‌اند باید با جان و دل از آنها تقدیر کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان تصریح کرد: در سال 1392 حدود 300 واحد تعطیل وجود داشت و امروز از 33 درصد واحد تعطیل استان به 18 درصد واحد تعطیل رسیده‌ایم و در این چهار سال 200 پروانه صنعتی جدید صادر شده و 5 هزار شغل جدید با این واحدهای جدید ایجاد شده است


قوانلو گفت: سال گذشته سال بسیار خوبی در عرصه تولید و صنعت استان گلستان بوده است و تولید نئوپان استان هفت درصد و روکش نئوپان 550 درصد رشد کرد.

وی اضافه کرد: سیمان استان چهار درصد رشد داشت، فولاد هشت درصد رشد منفی داشت که دلیل آن رکود بازار مسکن بود و روغن تصفیه 9 درصد رشد تولید داشته است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان تاکید کرد: صادرات استان گلستان در این چهار سال از گمرکات 76 درصد رشد داشته است.


قوانلو گفت: 76 درصد مشکل واحدهای تولیدی نقدینگی است که 475 میلیارد تومان نقدینگی به صنعت استان تزریق شد و 404 واحد با مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تسهیلات گرفته‌اند.

وی تاکید کرد: 30 درصد تسهیلات به واحدهای صنعت توسط بانک ملی انجام شد و بانک کشاورزی، صادرات و سپه بسیار خوب به استان در زمینه تزریق نقدینگی کمک کردند.

قوانلو تاکید کرد: استاندار گلستان تدبیری بیاندیشند که بانک‌های خصوصی نیز وارد عرصه کمک به بخش صنعت شوند.
وی با اشاره به شعار سال، بیان کرد: شروع بسیاری از فعالیت‌های صنعتی در کشورهای دنیا یک روز است اما در کشور ما 90 روز طول می‌کشد تا این فعالیت آغاز شود.

قوانلو گفت: سه سال بحرانی در حوزه اشتغال را پیش رو داریم و باید هر کاری که می‌توانیم برای جلوگیری از بیکاری و تعطیلی کارخانه‌ها انجام دهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان تصریح کرد: به هر میزانی که با کالای قاچاق مبارزه شود به همان میزان کالای ایرانی به فروش می‌رسد و باید همه ما برای ایجاد اشتغال و تولید کمک کنیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه باید 90 طرح را تا پایان سال به بهره‌برداری برسانیم، گفت: ایجاد 22 هزار و 600 شغل برنامه اقتصاد مقاومتی استان گلستان است که بار سنگین ایجاد اشتغال بر دوش صنعت و تولید استان است.

 لازم به ذکر است در این مراسم از کسانی که همکاری لازم را در امداد رسانی به حادثه معدن آزادشهر داشتند و همچنین تولیدکنندگان ، صنعت گران و معدنکاران برجسته استان با حضور معاون وزیر صنعت ، معدن وتجارت و استاندار گلستان تقدیر به عمل آمد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار