معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان:
علی اصغر طهماسبی در كارگروه تخصصي بانوان و خانواده که با حضور دبير مرجع كنوانسيون حقوق ملي كودك و مسئولان ارشد استانی برگزار شد، بر رعایت حقوق کودکان به لحاظ اهمیت حتی بالاتر از حقوق شهروندی تاکید نمود.
کد خبر: ۴۶۴۲۹۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸ 22 July 2017
علی اصغر طهماسبی در كارگروه تخصصي بانوان و خانواده که با حضور دبير مرجع كنوانسيون حقوق ملي كودك و مسئولان ارشد استانی برگزار شد، بر رعایت حقوق کودکان به لحاظ اهمیت حتی بالاتر از حقوق شهروندی تاکید نمود.

علی اصغر طهماسبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان در دومین جلسه کارگروه بانوان و خانواده استان در سال 96 که با موضوع " کودک " برگزار شد، اظهار کرد: این اولین جلسه اختصاصی کارگروه بانوان و خانواده با موضوع کودک است و معتقدیم موضوع حقوق کودکان به لحاظ اهمیت حتی بالاتر از حقوق شهروندی قرار می گیرد.

رئیس کارگروه بانوان و خانواده استان تصریح کرد: ما در حوزه کودکان طی چهار سال گذشته پیگیر موضوع کودکان بازمانده از تحصیل در شورای آموزش و پرورش استان بوده ایم و در کارگروه اجتماعی و کمیته های ذیل آن نیز موضوع کودکان کار،کودکان بی سرپرست و بدسرپرست مورد بررسی و کارشناسی قرار گرفته است.

در این جلسه "مظفر الوندی" دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: بازماندگی از تحصیل، مصرف انواع مواد مخدر، داشتن برخی باورهای غلط و مباحث مرتبط با هویت از تهدیدهای مهم حوزه حقوق کودکان در ایران به شمار می رود.

وی بیان کرد: رعایت حقوق کودکان فقط به منزله کمک به کودکان کار یا افراد بی سرپرست نیست بلکه همه بچه های زیر 18 سال را شامل می شود که گستردگی کار و فراوانی افراد تحت پوشش نیازمند دخالت و همکاری مستمر همگانی است.

دكتر الوندي از كانون و ظرفيت ها و خدمات آن به نيكي نام برده و بيان داشت: كانون پرورش فكري عضو كارگروه كنوانسيون ملي حقوق كودك بوده و در دوره مديريت جديد فعاليت هاي بسيار خوبي را در جهت خدمت رساني به كودكان به ويژه در مناطق محروم و روستايي داشته است. 

در بخش دیگری از این نشست عبدالرحيم سيفي مدیر کل کانون گلستان ضمن ارائه گزارشي از فعاليت هاي كانون پرورش فكري در 1195 روز گذشته افزايش تعداد مراكز كانون از 17 به 27 باب و راه اندازي كتابخانه هاي سيار، پستي، فراگير و مراكز علمي را عين توجه به تمامي كودكان برشمرده و افزود: خانه و خانواده و به تبع آن كودك به عنوان مهم ترين عضو خانواده در نزد ايرانيان از جايگاهي ويژه برخوردار بوده و لذا مي طلبد كه از تمامي ظرفيت هاي موجود براي خدمت رساني به آنان استفاده شود.

وي گفت: اين عضو مهم از خانواده اگرچه امروز كودك است و معصوم اما فردا بزرگ و مسئول بوده و بايد براي آينده جامعه از امروز روي كودكان سرمايه گذاري نمود.

مديركل كانون از حق برخورداري همه كودكان از امكانات و خدمات فرهنگي، هنري، ادبي، علمي و مذهبي به عنوان شعار محوري كانون ياد كرده و تصرح كرد: در راستاي تحقق اين شعار با توسعه كتاب خانه هاي سيار روستايي و شهري، مناسب سازي مراكز فرهنگي هنري و تبديل آن به مركز فراگير ويژه كودكان و نوجوانان با نيازهاي ويژه، اجراي طرح كيف كتاب، افزايش كتاب خانه هاي پستي، ايجاد كتاب خانه ويژه كودكان كار و خياباني، خدمات رساني فرهنگي به كودكان اتباع خارجي، حضور در مراكز تحت پوشش بهزيستي و بيمارستان هاي تخصصي كودكان و اجراي برنامه هاي نمايشي و فضاسازي اتاق كودكان بيمار، اجراي برنامه هاي نمايشي در مدارس حاشيه جاده و پارك ها و مناطق حاشيه شهر و ايجاد مراكز عرضه محصولات فرهنگي كانون گلستان كوشيده است تا ضمن توجه به عدالت اجتماعي و فرهنگي امكان بهره مندي عموم كودكان را از محصولات و خدمات كانون فراهم سازد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار