نمایشگاه ویدئو چیدمان "برای فوک خزری" توسط هنرمندان گرگانی و با به‌کارگیری مفاهیمی ساده عوامل تهدیدکننده محیط‌زیست و علل کوتاه شدن زندگی فک‌های خزری برگزار شد.
کد خبر: ۴۶۴۳۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳ 22 July 2017
نمایشگاه ویدئو چیدمان "برای فوک خزری" توسط هنرمندان گرگانی و با به‌کارگیری مفاهیمی ساده عوامل تهدیدکننده محیط‌زیست و علل کوتاه شدن زندگی فک‌های خزری برگزار شد.

نمایشگاه ویدئو چیدمان فوک خزری باهدف حفاظت از فک خزری و ایجاد محیط زیستی سالم برای این‌گونه جانوری با حضور لنی هارت رئیس و مؤسس مرکز درمانی و تحقیقات فک کشور هلند در خانه مظفری‌های گمیشان برگزار شد.

جواد عظیمی یکی از برگزارکنندگان این نمایشگاه که خود از اساتید رشته هنرهای تجسمی در گلستان است هدف از برگزاری این نمایشگاه را نشان دادن هویت‌ها و نمادهای فراموش‌شده زندگی فعلی انسان‌ها اعلام کرد.

وی افزود: بعد از نمایشگاه «پنبه زاری» که در سال ۹۴ برگزار شد، ما به دنبال یکی دیگر از هویت‌ها و نمادهای برجسته در حال فراموشی استان بودیم تا با پرداختن به آن تلنگری جدی به بینندگان وارد شود و سعی در احیای آن داشته باشیم.

عظیمی بابیان اینکه در تحقیقات خود متوجه شدیم بحث دریای خزر و آلودگی‌هایش خیلی مهم بوده و نیازمند توجه ویژه است، افزود: برخی موارد و نمادها موردتوجه دیگر هنرمندان هم بوده اما چون به آن‌ها خوب پرداخته نشده است اثر خوبی نداشته است.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: سلامت دریای خزر وابسته به نگاه جامع و همکاری همه کشورهای حاشیه این دریاست و امیدواریم روزی این همکاری برای نجات دریای خزر و فُک خزری حاصل شود.

گفتنی است این نمایشگاه ٢٥ تا٢٧ تیرماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد که پس آن در٢٨تیرماه نیز در خانه تاریخی مظفری شهر گمیشان برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار