مهندس ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: بهترین غذاهای سنتی ومحلی توسط برترین سرآشپزهای شمال کشور در جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در گلستان ارایه می شود.
کد خبر: ۴۶۵۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲ 23 July 2017
مهندس ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: بهترین غذاهای سنتی ومحلی توسط برترین سرآشپزهای شمال کشور در جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در گلستان ارایه می شود.

جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری برای اولین بار در استان گلستان و به میزبانی شهرستان گرگان با حضور هنرمندان چهار استان شمالی کشور شامل گلستان، مازندران، گیلان و قزوین  با پخت انواع غذاهای سنتی و محلی ایرانی از 11الی 13 مرداد ماه 1396  به‌مدت سه روز برگزار خواهد شد.

مهندس ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در تشریح اهداف برگزاری این جشنواره گفت: هدف از برگزاری این جشنواره ترویج فرهنگ غذاهای بومی و منطقه‌ای استان‌ها و ترویج سفره‌های ایرانی و احیای دوباره فرهنگ استفاده از غذاهای بومی و اصیل هر منطقه در بین مردم و خانواده‌ها و ترویج دوباره طبخ و ارائه غذاهای سنتی، بومی و محلی هر منطقه در رستوران‌ها، مراکز طبخ و توزیع غذا، هتل‌های هر شهر و استان است."

او ادامه داد: این جشنواره در چهار بخش پیش غذا، غذای اصلی، دسرها و دمنوش ها و نوشیدنی های سنتی بومی و محلی و با سه محور  پخت غذاهای سنتی، نمایشگاه صنایع دستی مرتبط با غذا و فرهنگ غذا و موسیقی و آیین های مرتبط با غذا برگزار خواهد شد."

کریمی در ادامه به غذاهای بومی محلی استان گیلان اشاره کرد و افزود: استان گیلان با غذاهای مرغ ترش ، گمجه کباب ، سیرابیج، انارپیچ ، باقلا قاتوق و پیش غذاهای کال کباب ، زیتون پرورده ، بورانی ، ترشی هفت بیجار و دسرهای دوشاب برنجی ، دس حلوا ، کاکا و نوشیدنی دوغ نعنایی در این جشنواره حاضر خواهد شد.

مهندس کریمی همچنین اضافه کرد: دیگر استان شرکت کننده در این جشنواره استان قزوین می باشد که با سه غذای اصلی قیمه نثار،شیرین پلو،یخنی ، پیش غذای آش دوغ قزوین،آش امام، دیماج ،دسرهای باقلوا،شربتی،اگردک و دم نوش و نوشیدنی سرکه شیره،دم نوش کاکوتی،دم نوش چهارگل در استان گلستان حضور خواهد  داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان در پیان محور‌های جشنواره را مسابقه پخت غذاهای سنتی، نمایشگاه صنایع‌دستی مرتبط با غذا و فرهنگ غذا، و موسیقی و آیین‌های مرتبط با غذا اعلام کرد و گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی بستری مناسب برای توسعه گردشگری فراهم می‌کند.  منطقه با غذاهایش شناخته می‌شود و گردشگران یک سفر را با خاطره‌هایی که از مناطق و غذاهای آن استان دارند یاد می‌کنند؛ بنابراین غذا در رشد گردشگری تأثیری انکارناپذیر دارد.

"شایان ذکر است جشنواره سفره ایرانی فرهنگ گردشگری در استان گلستان، شهرستان گرگان، بلوار شهید کلانتری، خیابان دانشگاه، مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی گرگان سالن هلال‌احمر برگزار می‌شود از ساعت 18 لغایت23 پذیرای علاقه‌مندان است."
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار