در راستاي اقتصاد مقاومتي و رايزني و توافقات انجام شده بين كشورهاي ايران و تركمنستان و قزاقستان اين بار صادرات خرما به ميزان ۷۰ تن در مرحله اول و بصورت دوره اي اين محصول از حوزه ريلي استان گلستان به مقصد قزاقستان از طريق خطوط ريلي اينچه برون استان گلستان انجام پذيرفت.
کد خبر: ۴۶۵۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶ 23 July 2017
در راستاي اقتصاد مقاومتي و رايزني و توافقات انجام شده بين كشورهاي ايران و تركمنستان و قزاقستان اين بار صادرات خرما به ميزان  ۷۰ تن در مرحله اول و بصورت دوره اي اين محصول از حوزه ريلي  استان گلستان به مقصد قزاقستان از طريق خطوط ريلي اينچه برون استان گلستان انجام پذيرفت. 

 محمدرضا قربانی افزود: طبق رایزنی و توافق انجام شده بین ایران، ترکمنستان و قزاقستان، بخشی از صادرات محصولاتی همچون  خشک بار ، خرما به مقصد این کشورها از طریق خط ریلی و از مرز اینچه برون واقع در شمال استان انجام می شود. 

به گفته وی استفاده از خطوط ریلی برای حمل و نقل، انتقال بار و ترانزیت کالا و محصولات کشاورزی و باغی به کشورهای شمالی ایران در کاهش هزینه ها و افزایش میزان صادرات تاثیر بسیاری دارد. 

وی ادامه داد: هم اینک آماده بودن زیرساخت های لازم به منظور صادرات، شرکت های تجاری و بازرگانان را بر آن داشته تا با توجه به موقعیت ترانزیتی مناسب، کوتاهی مسیر و ارزان بودن هزینه حمل و تلاش برای روان سازی عبور ناوگان های حامل کالای ترانزیتی و صادراتی، به صدور کالا و محصولات کشاورزی از طریق خطوط ریلی تمایل زیادی داشته باشند.

مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 اضافه کرد: خط آهن گرگان - اینچه‎برون (بخشی از مسیر ریلی ایران- ترکمنستان - قزاقستان)همواره آماده حمل و نقل، انتقال بار و ترانزیت کالا به حوزه کشور‎های شمالی و اوراسیا است که طبق بررسی کارشناسان مرتبط، می توان افزون بر محصولاتی همچون سیب زمینی ، انواع خشک بار و خرما و مرکبات و ... را به بازارهای هدف از این طریق صادر کرد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار