معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان خبر داد:
معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان گفت: ذخیره سازی بچه میگو در 650 هکتار از مزارع مجتمع پرورش میگو گمیشان به پایان رسید.
کد خبر: ۴۶۵۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹ 24 July 2017
معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان گفت: ذخیره سازی بچه میگو در 650 هکتار از مزارع مجتمع پرورش میگو گمیشان به پایان رسید.

مهندس محمود سقلی با اعلام این خبر بیان داشت:امسال در  32 مزرعه به مساحت کل 650 هکتار و سطح مفید حدود 507 هکتار ذخیره سازی بچه میگو انجام گرفته است.

وی با اشاره به میزان این ذخیره سازی اظهار کرد: امسال حدود 122 میلیون بچه میگو گونه وانامی در مزارع مجتمع پرورش میگو گمیشان ذخیره سازی شده است که امیدواریم به مثابه سالهای گذشته میگوی با کیفیت تولید نماییم.

وی در خصوص کیفیت میگوی تولید شده در گلستان اظهار کرد: میگوی گلستان به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب، وجود آب با کیفیت که مستقیم از دریا به مجتمع کانال کشی شده است و ضریب تبدیل غذایی مناسب در کشور منحصربفرد است و به همین دلیل و با توجه به تقاضای بازارهای جهانی پیش بینی می شود امسال نیز درصد زیادی از این محصولات صادر و ارزآوری برای کشور به همراه داشته باشد.

مهندس سقلی با تاکید بر پیش بینی افزایش تولید میگو در استان نسبت به سال گذشته تصریح کرد: پیش بینی می شود امسال تولید 3 تن میگو در هکتار و در کل حدود 1500 تن ، با میانگین وزنی 16 گرم را شاهد باشیم.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان با اشاره به میزان اشتغال زایی در مجتمع پرورش میگو گمیشان گفت: در حال حاضر 760 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در مجتمع پرورش میگو گمیشان مشغول به کار هستند که  طی سال های آتی، با برنامه ریزی های انجام شده و بهره برداری از لاین های 3 و 4 این مجتمع، میزان تولید و اشتغال در استان گلستان به بیش از 17000 تن و حدود 3400 نفر افزایش خواهد یافت.

گفتنی است ذخیره سازی بچه میگو در مجتمع پرورش میگو گمیشان از 21 اردیبهشت ماه آغاز و در 16 تیر ماه به پایان رسیده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار