با حضور همتی مدیر توانمند سازی صندوق کارآفرینی امید در استان گلستان انجام شد:
حسن پهلوری مدیر صندوق کارآفرینی گلستان به خبرنگاران گفت: با حضور مدیر توانمندسازی صندوق کشور کارگروه اشتغال در شهرستانهای کردکوی و بندرگز برگزار گردید و از مرکز پرورش ماهیان خاویاری در جزیره آشوراده و خلیج گرگان و مناطق گردشگری درازنو و رادکان بازدید به عمل آمد.
کد خبر: ۴۶۵۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 24 July 2017
حسن پهلوری مدیر صندوق کارآفرینی گلستان به خبرنگاران گفت: با حضور مدیر توانمندسازی صندوق کشور کارگروه اشتغال در شهرستانهای کردکوی و بندرگز برگزار گردید و از مرکز پرورش ماهیان خاویاری در جزیره آشوراده  و خلیج گرگان و مناطق گردشگری درازنو و رادکان بازدید به عمل آمد.

وی بیان نمود: در این جلسات با اشاره به ضرورت توجه جدی به برنامه های اشتغالزا و شناسایی و معرفی ظرفیتها و قابلیتهای سرمایه گذاری در بخش های مختلف از سوی ادارات، به بیان سیاست ها و برنامه های صندوق کارآفرینی امید در راستای توسعه اشتغال و مسایل مربوط به "طرح هر روستا یک محصول"  و "طرح روستای بدون بیکار "  پرداخته و بر آمادگی صندوق برای حمایت تسهیلاتی از طرحهای سرمایه گذاری و اشتغالزا تاکید کردند.

وی به نقش فرمانداران و کارگروه اشتغال شهرستانها را در اجرای هرچه بهتر و موثر طرح روستای بدون بیکار را  بسیار با اهمیت دانست و از تلاشهای فرمانداران شهرستانهای کردکوی و بندرگز که با برنامه ریزی و سیاستگذاری های درست بستر مناسبی را برای اجرای این طرح در شهرستانهای فوق محیا نموده اند تقدیر و تشکر نمود واز همه دستگاه های اجرایی استان که متولی برخی امورات در روستاها هستند خواست که با تلاش بیشتر و کار گروهی و تیمی به اجرای موفق تر این طرح ها کمک کنند.

 پهلوری برگزاری دوره های آموزشی برای تسهیل گران در این شهرستانها و اعزام آنها و برخی دهیاران را برای بازدیداز پروژه های استانهای گیلان و مازندران توسط صندوق کارافرینی امید  را از دیگر برنامه های صندوق برای این دو شهرستان عنوان نمودند.

همچنین  همتی مدیر توانمند سازی صندوق کارآفرینی امید کشور در این جلسات به تشریح نحوه علمکرد و فعالیت صندوق کارآفرینی امید در حوزه تولید و اشتغال پرداخت.وی راه اندازی صندوقهای خرد محلی جهت جمع آوری منابع خرد در سطح روستاها و حمایت صندوق کارآفرینی امید  جهت حمایت از اشتغالزائی در سطح روستا ، بحث هر روستا یک محصول ، احیاء صنایع دستی ، توجه به کسب و کار بانوان ، حمایت از خیریه های اشتغالزا و ساماندهی حاشیه شهر ها را از برنامه های مهم صندوق کارآفرینی امید کشور اعلام کرد و ابراز امید واری کرد با ارائه طرحهای کارشناسی شده و تامین منابع آنها زمینه رشد و توسعه منطقه بویژه روستاها فراهم گردد.

وی به وجود سواحل در منطقه را از مزیتهای  شهرستان بندرگز عنوان کرد و افزود : صندوق کارآفرینی امید آماده هر گونه حمایت در زمینه ایجاد اشتغال در حوزه های کشاورزی ، گردشگری و .. بویژه در زمینه رونق سواحل می باشد.

مدیر توانمند سازی صندوق کارآفرینی امید کشور افزود: باید در زمینه برند سازی محصولات در شهرستان اقدام گردد چند محصول مهم و الویت دار به عنوان برند مورد حمایت قرار گیرد و به سایر نقاط کشور و بازارهای هدف معرفی گردد.

پهلوری با اشاره به اهداف سفر مدیر توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید کشور به گلستان گفت:  شناسایی ظرفیتها و پتانسیلهای شهرستانهای کردکوی و بندرگز  بخصوص در مناطق روستایی و محروم و توانمند سازی طرحهایی که توسط صندوق تسهیلات دریافت نمودند و شناسایی ظرفیتهای روستاها طی  نشست با فرماندران شهرستان کردکوی و بندرگز به همراه اعضای کارگروه اشتغال شهرستانها  جهت اجرای بهتر طرح هر روستا یک محصول و روستای بدون بیکار در استان در سال 96 و شناسایی روستاهای هدف در این شهرستانها  از جمله اهداف سفر همتی به گلستان بوده است

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار