معاون اول رييس جمهور در ديدار با استاندار گلستان و مجمع نمايندگان استان؛
دكتر اسحاق جهانگيري گفت: استان گلستان در برخي زمينه ها سرآمد است و وجود اقوام مختلف در اين استان مثل رنگين كماني زيبا از همزيستي مسالمت آميز و صميمانه مي تواند بعنوان الگويي در داخل و خارج از كشور مطرح باشد.
کد خبر: ۴۶۶۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲ 25 July 2017
دكتر اسحاق جهانگيري در اين جلسه با بيان اينكه استان گلستان استاني ويژه و پراهميت براي كشور است، گفت: استان گلستان در برخي زمينه ها سرآمد است و وجود اقوام مختلف در اين استان مثل رنگين كماني زيبا از همزيستي مسالمت آميز و صميمانه مي تواند بعنوان الگويي در داخل و خارج از كشور مطرح باشد.

معاون اول رييس جمهور، تصریح کرد: مردم استان گلستان داراي سابقه درخشان فرهنگي و سياسي و مردمي موقعيت شناس هستند كه در انتخابات اخير نيز هوشمندانه به صحنه آمدند و راي بالايي به دكتر روحاني دادند.

وي همچنين استان گلستان را يكي از استان هاي پراهميت در زمينه كشاورزي برشمرد و بر لزوم رفع موانع پيش روي توسعه كشاورزي و تبديل شيوه هاي سنتي كشاورزي به روش هاي نوين در اين استان تاكيد كرد.

دكتر جهانگيري اظهار داشت: استان گلستان يكي از استان هاي مهم مرزي كشور است و با توجه به رويكرد جمهوري اسلامي ايران در جهت تقويت روابط با كشور تركمنستان، استان گلستان مي تواند نقش مهم و تعيين كننده اي در اين زمينه ايفا كند و از فرصت هم مرز بودن با اين كشور همسايه براي توسعه اقصادي استفاده كند.

معاون اول رييس جمهور با تاكيد بر اينكه استان هاي مرزي بايد از فرصت مرز به بهترين نحو ممكن استفاده كنند، خاطر نشان كرد: مرز يكي از مهمترين فرصت ها براي توسعه است اما متاسفانه گاهي به مرز بعنوان زمينه تهديد و قاچاق نگريسته مي شود كه اين رويكرد حتما بايد اصلاح شود.

وي دريا را از ديگر ظرفيت ها و مزيت هاي استان گلستان دانست و تصريح كرد: براي تحول و ترقي استان گلستان بايد طرح ها و برنامه هاي توسعه‌اي مبتني بر ظرفيت هاي استان نظير دريا، مرز و كشاورزي تدوين و اجرايي شود.

دكتر جهانگيري همچنين با اشاره به لايحه دولت در خصوص ايجاد منطقه آزاد اينچه برون در استان گلستان، گفت: با وجود برخي مخالفت ها، دولت لايحه ايجاد منطقه آزاد اينچه برون را تصويب و به مجلس شوراي اسلامي تقديم كرد اما متاسفانه در تصويب لايحه ايجاد مناطق آزاد در ۷ استان مرزي محروم كشور كم لطفي شد و تصويب اين لايحه تا كنون به تأخير افتاده است.

معاون اول رييس جمهور از جزيره آشوراده بعنوان يكي ديگر از امتيازات استان گلستان نام برد و افزود: جزيره آشوراده از ظرفيت ها و امتيازات مهمي در جذب گردشگران داخلي و خارجي برخوردار است و بايد با رعايت مسائل زيست محيطي به يكي از مناطق گردشگري كشور تبديل شود.

وي با بيان اينكه طرح راه آهن گرگان ـ مشهد از دستور كار دولت خارج نشده و دولت همچنان به دنبال اجراي اين پروژه است.

دكتر جهانگيري همچنين با اشاره به دغدغه نمايندگان مردم استان گلستان در مجلس شوراي اسلامي مبني بر فقدان آب شرب مناسب در برخي روستاهاي شرق استان، افزود: براساس گزارش ها، ۴۶ درصد جمعيت استان گلستان در روستاها زندگي مي كنند و لازم است استان گلستان بتواند متناسب با جمعيت روستايي، سهم خود را از منابع مالي كه براي تامين آب روستاييان كشور تخصيص داده مي شود، دريافت كند.

معاون اول رييس جمهور با يادآوري ظرفيت ها و جاذبه هاي گردشگري مختلف استان گلستان، گفت: ديوار دفاعي اسكندر در استان گلستان مي تواند يكي از جاذبه هاي مهم گردشگري در اين استان باشد كه لازم است سازمان ميراث فرهنگي،‌ صنايع دستي و گردشگري با نگاه ويژه اين موضوع را پيگيري كند.

وي همچنين به تصميم اخير دولت مبني بر استفاده ۳۰ درصدي از ظرفيت زنان و جوانان در انتصاب مديران دولت اشاره كرد و گفت: بايد از ظرفيت اقوام مختلف نيز در مديريت ها استفاده شود و نبايد كسي كه از شايستگي و توانمندي برخوردار است به دليل اينكه جزو اقوام و مذاهب ديگر بشمار مي رود از فرصت مديريتي محروم گردد.

دكتر جهانگيري از معاون نظارت و هماهنگي خود خواست اصلي ترين مسائل استان گلستان نظير كشاورزي، تأمين آب روستاييان، استفاده از فرصت مرز و دريا و توسعه گردشگري در استان را با جديت پيگيري و جلساتي در اين خصوص با حضور نمايندگان دستگاه هاي اجرايي مرتبط و نمايندگان استان برگزار كند.

لازم به ذکر است در این جلسه استاندار گلستان نيز گزارشي از وضعيت استان و ميزان اجراي مصوبات سفرهاي رييس جمهور به اين استان ارائه كرد و خواستار صدور مجوز هر چه سريعتر براي ايجاد منطقه گردشگري در جزيره آشوراده از سوي سازمان حفاظت محيط زيست شد.

دکتر صادقلو ضمن ارائه کتابچه 100 اقدام دولت تدبیر و امید در استان گلستان به معاون اول رئیس جمهوری، اظهار کرد: مدیران استان با تمام توان تلاش خود را برای به ثمر رساندن پروژه ها و توسعه استان صرف می کنند و رشد استان بویژه در زمینه های اقتصادی و اشتغالزایی را سرلوحه اقدامات خود قرار داده اند.

گفتنی است نمايندگان مردم استان گلستان در مجلس شوراي اسلامي هم هر كدام در سخناني ضمن تاكيد بر همراهي با دولت در جهت خدمت رساني به مردم اصلي ترين مسائل و مهمترين چالش هاي استان نظير تأمين آب شرب روستاييان، توسعه كشاورزي، اشتغال و وضعيت معيشتي مردم و استفاده از ظرفيت هاي اقوام مختلف در استان تشريح كردند و خواستار توجه هرچه بيشتر دولت به استان گلستان شدند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار