مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن یادآوری برگزاری نهمین جشنواره پویانمایی رضوی در چهارم مردادماه، گفت: پویانمایی سازوکاری است که فرایند فهم مسائل مذهبی را آسان‌تر می‌کند.
کد خبر: ۴۶۶۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹ 25 July 2017
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن یادآوری برگزاری نهمین جشنواره پویانمایی رضوی در چهارم مردادماه، گفت: پویانمایی سازوکاری است که فرایند فهم مسائل مذهبی را آسان‌تر می‌کند.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت بابیان این نکته که فعالیت‌های مذهبی نیاز به فهم، توجه و دقت بیشتری دارد،افزود: سازوکار پویانمایی به‌گونه‌ای است که فرایند فهم مسائل مذهبی را آسان‌تر می‌کند.

وی ادامه داد: انجام کار اعتقادی و دینی فقط در قالب و در چارچوب‌های متداول و سنتی محصور نیست بلکه کارهای متداول مخاطب‌ها و تأثیرگذاری خاص خودش را دارد.

حجت‌الاسلام فضیلت تبلیغ آثار پویانمایی در بین مردم به‌ویژه قشر مذهبی را یکی از گرایش‌های هنرمندان به انیمیشن بیان کرد و افزود: دستگاه‌های فرهنگی می‌توانند زمینه را برای فعالیت بیشتر در بخش پویانمایی مهیا کنند.

وی در بخشی از سخنانش به ارسال ۱۲۴ اثر به دبریخانه نهمین جشنواره پویانمایی رضوی اشاره کرد و گفت: از این تعداد ٢٤اثر متعلق به گلستان است.

دبیر نهمین جشنواره پویانمایی رضوی اضافه کرد: این آثار شامل ۴۵ اثر انیمیشنی و ۷۹ فیلم‌نامه است که نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد رشد را شاهد بودیم.

وی در توضیح بخش‌های مختلف جشنواره، گفت: فیلم پویانمایی کوتاه حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای قسمت اصلی و تولید آثاری با مضمون کرامت انسانی و الهام از آموزه‌های رسول عصمت و طهارت (ص) و به‌ویژه امام رضا (ع) بخش جنبی جشنواره به شمار می‌رود.

این مسئول گلستانی در خاتمه «شب‌های شعر رضوی» را به‌عنوان بخش جنبی جشنواره امسال اعلام کرد و گفت: این برنامه در گرگان، گنبد، کلاله و مینودشت برگزار می‌شود.

 گفتنی است جشنواره پویانمایی رضوی همه‌ساله به مناسبت میلاد باسعادت علی بن موسی‌الرضا(ع)، حضرت فاطمه معصومه (س) و بزرگداشت احمد بن موسی (شاه‌چراغ) در دهه کرامت برگزار می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار