حجت الاسلام نورالله ولی نژاد گفت:
حجت الاسلام نورالله ولی نژاد گفت: مبارزه باآسیب‎های اجتماعی نیاز به سرمایه‎گذاری بیشتری دارد.
کد خبر: ۴۶۶۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 25 July 2017
حجت الاسلام نورالله ولی نژاد گفت: مبارزه باآسیب‎های اجتماعی نیاز به سرمایه‎گذاری بیشتری دارد.

حجت‌الاسلام نورالله ولی‌نژاد در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گلستان اظهار کرد: شاخص‌های روستایی در استان نسبت به شاخص‌های شهری از رشد قابل توجهی برخوردار نبوده است که می‌طلبد خدمات مناسب‌تری به این جمعیت ارائه شود.

وی توجه به فرهنگ را موضوعی مهم و قابل اهمیت خواند و تصریح کرد: در حوزه فرهنگی توجه به شهر و روستا باید سرلوحه قرار بگیرد اما شاهد آن هستیم خدماتی که مردم شهر از آن بهره‌مند می‌شوند روستاها از سهم کمتری برخوردار هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به اینکه هنوز نتوانستیم خدمات لازم را به روستاها ببریم، ابراز کرد: محرومیت در روستاها شاخص است که مردم از این کمبودها رنج می‎برند.

ولی‎نژاد با بیان اینکه کاهش آسیب‎های اجتماعی موضوع مهمی است، ابراز کرد: مقام معظم رهبری در این زمینه اهتمام بیشتری داشتند لذا اگر می‎خواهیم کاهش آسیب‎های اجتماعی اتفاق بیفتد نیاز به سرمایه‎گذاری بیشتری موردنیاز است.

وی گفت: همانطوری که در حوزه نظامی نیاز است که سرمایه‎گذاری زیادی در مقابل هجمه دشمنان صورت بگیرد در حوزه فرهنگی نیز لازم است اعتبار کافی اختصاص یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ابراز کرد: رشد آسیب‎های اجتماعی از جمله طلاق، مهاجرت غیرمتعارف و حاشیه‎نشینی می‎طلبد که سرمایه‎گذاری بیشتری صورت بگیرد تا رشد آسیب‎ها کاهش و یا متوقف شود.

ولی‎نژاد با اشاره به اینکه مهاجرت و طلاق بالذات آسیب نیست، تصریح کرد: عوارض ناشی از اینها منجر به آسیب‎های‎ اجتماعی می‎شود استان گلستان یک استان فرهنگی است، کشور ما نیز دارای فرهنگ و تمدن است، انقلاب اسلامی ما یک انقلاب فرهنگی است لذا آنچه به‌عنوان ثروت در اختیار ما است برای اینکه از دست نرود باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

وی از سهم ناچیز رشد شاخص‌های روستایی در مقایسه با منطق شهری انتقاد کرد و گفت: شهرستان‌های جدیدالتاسیس با کمبود نیروی انسانی و امکانات مواجه هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار