کد خبر: ۴۶۶۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳ 25 July 2017
سید مصطفی آذرکیش مدیرکل آموزش های کاردانش وزارت در یازدهمین دوره ی کشوری جشنواره هنری هنرستان های کاردانش از تحصیل بیش از 350 هزار هنرجو در 4100 هنرستان خبر داد و افزود: از اهداف اصلی  و سیاست های اولویت دار وزارت آموزش و پرورش، توسعه ی آموزش های مهارتی است. در حال حاضر بیش از 153 رشته مهارتی در 4زمینه هنر،صنعت،کشاورزی و خدمات به هنرجویان ارائه می شود.

آذر کیش گفت: این رشته ها با مشارکت دستگاه های اجرایی و موسسات تولیدی ،خدماتی اجرا می شود که این عامل منجر به اشتغال پایدار و کمک به توسعه اقتصاد خواهد شد.

آموزش های کاردانش وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت:با توجه به شعار اقتصادی امسال ،آموزش و پرورش و دولت اراده جدی در تجهیز هنرستان ها دارند. از این رو در پیش بینی بودجه 96 در یک ردیف اختصاصی برای تجهیز و توسعه کاردانش ها مبلغ 53 میلیارد تومان از محل 2 درصد فروش گاز ،همچنین بیش از 40میلیارد تومان اعتبار و مبلغ 200 میلیارد تومان نیز به عنوان تسهیلات بانکی برای رشته هایی که منجر به تولید می شوند در نظر گرفته شده است و در اختیار هنرستان ها قرار خواهد گرفت.

وی افزود: از آنجایی که شاخه کاردانش کانون آموزش مشارکتی است، تمام استانداردهای آموزشی در شاخه کاردانش توسط دستگاه های اجرایی نوشته و نیازسنجی توسط آن ها انجام می شود  پس از معرفی رشته و عناوین استاندارد به وزارت آموزش و پرورش، عناوین ارائه شده در شورای عالی آموزش و پرورش طرح و پس از تایید به صورت رشته های تحصیلی به کشور معرفی می شود.

آذرکیش گفت: 153 رشته تحصیلی در هنرستان های کاردانش نشان می دهد تنوع و تعدد رشته ها متناسب سازی شده با نیاز بازار و اقتضاعات بومی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار