مهندس ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در نشست با اصحاب رسانه با عنایت به در پیش بودن دو جشنواره "سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری" و "یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام" گفت: استان گلستان با آمادگی کامل به میزبانی دو رویداد بزرگ فرهنگی و گردشگری در تابستان امسال خواهد رفت.
کد خبر: ۴۶۶۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵ 25 July 2017
مهندس ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در نشست با اصحاب رسانه با عنایت به در پیش بودن دو جشنواره "سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری" و "یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام" گفت: استان گلستان با آمادگی کامل به میزبانی دو رویداد بزرگ فرهنگی و گردشگری در تابستان امسال خواهد رفت.

مهندس ابراهیم کریمی  در نشست با  اصحاب رسانه اعم از صدا و سیمای مرکز گلستان ،خبرگزاری ها، نشریات، عکاسان و .... که پیش از ظهر امروز مورخ 2 مرداد 1396 در محل این اداره کل برگزار شد  با عنایت به در پیش بودن دو جشنواره "سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری" و "یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام" گفت:  استان گلستان با آمادگی کامل به میزبانی دو رویداد بزرگ فرهنگی و گردشگری در تابستان امسال خواهد رفت.

وی تشریح کرد: جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری برای اولین بار با حضور ۴ استان شمالی کشور و با حضور داوران بین المللی مورخ ۱۱ الی ۱۳ مرداد ماه سال جاری در محل دانشگاه آزاد اسلامی گرگان برگزار خواهد شد.

کریمی به اهداف این جشنواره اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این جشنواره  ترویج فرهنگ غذاهای بومی و منطقه‌ای استان‌ها و ترویج سفره‌های ایرانی و احیای دوباره فرهنگ استفاده از غذاهای بومی و اصیل هر منطقه در بین مردم و خانواده‌ها و ترویج دوباره طبخ و ارائه غذاهای سنتی، بومی و محلی هر منطقه در رستوران‌ها، مراکز طبخ و توزیع غذا، هتل‌های هر شهر و استان است.

وی ادامه داد:  ۳ روز مسابقه آشپزی بین سرآشپزهای برتر استان ها،  برنامه های تفریحی و شاد و اجرای هفت گروه موسیقی آیینی و ... از برنامه هایی است که در جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری گلستان به آن پرداخته می شود.

ابراهیم کریمی خاطر نشان کرد: در جشنواره سفره ایرانی،فرهنگ گردشگری استان گلستان، 8برند غذایی برتر از هر استان و در مجموع  با حضور چهار استان ۳۲ برند غذایی برتر حضور خواهند داشت.

کریمی همچنین در ادامه اشاره کرد: استانها با سازه های روستایی و اصیل خود به ارایه زندگی بومی و محلی خود در این جشنواره می پردازند.

وی گفت: در پایان جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در استان  سرآشپز برتر، غرفه برتر و سفره برتر توسط داوران بین المللی  انتخاب و از آن ها تجلیل خواهد شد.

 
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان در ادامه به برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام اشاره کرد و افزود: یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام از 13 لغایت 17 شهریور ماه سال جاری  در محل نمایشگاههای بین المللی گرگان برگزار خواهد شد.

وی  در خصوص شکل گیری روند برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام یادآور شد: این جشنواره نخستین بار در سال 1384 برگزار و پس از آن در تقویم مناسبت های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به نام استان گلستان ثبت و درج شده است.

کریمی گفت : رایزن های اقتصادی 40 کشور هدف گردشگری از آسیای میانه ،خلیج فارس و کشورهای اروپایی در یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام حضور خواهند داشت .

وی در ادامه به معضل ترافیک در مسیر جشنواره اشاره کرد و تصریح کرد: مهمترین مسئله ایی که هر ساله جشنواره اقوام را رنج داده و موضوع بسیار مهمی است معضل ترافیک در مسیر نمایشگاه بین المللی است که امیدواریم به زودی این موضوع رفع گردد.

ابراهیم کریمی همچنین در خصوص موضوعات مالی برگزاری یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام گفت: درسالی که از سوی مقام معظم رهبری بنام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام گذاری گردیده و با توجه به این مهم در این دوره تلاش می شود از ظرفیت های سایر دستگاههای اجرایی اعم از وسایل نقلیه، مهمانسراها، سوئیت ها و ... استفاده شود تا بتوانیم با مدیریت صحیح تا حدالامکان هزینها را کاهش دهیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در پایان گفت:  فرهنگ و تاریخ اقوام نقش بسزایی در شکل گیری هویت و ارزش های ملی دارد و با برپایی اینگونه جشنواره ها می توان فرهنگ، پیشینه و آداب و رسوم غنی اقوام و ملت ها را به نمایش گذاشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار