مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان؛
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: سیاست ما با توجه به برنامه های دولت برای رفع بیکاری، حمایت از بنگاه های اقتصادی است.
کد خبر: ۴۶۷۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴ 27 July 2017
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: سیاست ما با توجه به برنامه های دولت برای رفع بیکاری، حمایت از بنگاه های اقتصادی است.
 
دکتر سعید مازندرانی در جلسه شورای اداری شهرستان آزادشهر در شرق استان گلستان افزود: در این راستا تسهیلات بانکی برای برنامه های اشتغالزا را با سود 8 درصد در شهرها، 4 درصد روستاها و بدون نرخ بهره در مناطق محروم، در اختیار کارآفرینان قرار می دهیم.
 
وی با اشاره به بافت سنی جوان مردم گلستان، نرخ بیکاری در این استان را 13.6 درصد اعلام کرد و گفت: تلاش های دولت تدبیر و امید معطوف به ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری است.
 
مازندرانی خاطرنشان کرد: با تمهیدات دولت و برنامه ریزی هایی که صورت پذیرفته، سعی برآن است با اشتغالی که از طریق اعطای تسهیلات دولتی ایجاد می شود، نرخ بیکاری در کشور و استان گلستان کاهش یابد.
 
وی در ادامه افزود: یکی از برنامه های ویژه دولت در راستای اشتغالزایی، طرح کارورزی نیروهای بیکار است که بعد از حرفه آموزی، این افراد به عنوان نیروی کار باسابقه در اختیار بازار کار قرار می گیرند.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد: در این زمینه نیز دولت بار بسیاری را بر دوش داشته و ضمن ارائه تسهیلات برای حمایت از بنگاه های اقتصادی و کارآفرین، بیمه دوسال نیروی کارورز را در نظر گرفته است.
 
وی با اشاره به نقش شرکت های تعاونی گفت: از تعاونی هایی که در چند سال اخیر رشد و پیشرفت چشمگیری داشته اند حمایت می کنیم که در این خصوص می توان شرکت تعاونی صنایع چوب عطا آباد آق قلا و شرکت تعاونی زعفران و گیاهان دارویی وامنان شهرستان آزادشهر را مثال زد.
 
وی تصریح کرد: سازمان ها و ادارات نباید تنها به اعطای تسهیلات بسنده کنند و باید به این موضوع نیز توجه ویژه شود که تسهیلات کجا هزینه می شود و این مهم نیز جز با بازبینی و نظارت بر طرح و روند اجرایی آن از سوی دستگاه های مربوطه میسر نخواهد شد.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: احداث مجتمع تولیدی کاغذ سنگی در شهرستان آزادشهر با اعتباری بالغ بر 700 میلیارد ریال بزودی آغاز می شود که با بهره برداری از آن می توان برای 100 تا 150 نفر ایجاد اشتغال نمود.
 
مازندرانی خاطرنشان کرد: مسئولان شهرستانی باید با هدف حمایت از صنایع دستی و تولیدکنندگان این عرصه نسبت به ایجاد مکانی برای بازارچه دائمی فروش محصولات آنان اقدام کنند زیرا با رونق کار این افراد، شهرستان نیز رونق چشمگیری خواهد داشت.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار