جلسه هم انديشي ميان راه آهن جمهوري اسلامي ايران و راه آهن تركمنستان با حضور مهندس ارشد وزارت راه آهن تركمنستان و مديران و مهندسين خط راه آهن تركمنستان و معاون مدير كل خط راه آهن ج.ا.ا و مدير پروژه رفع گلوگاه محور شمال و مدير كل راه آهن شمال شرق ۲ در محل ايستگاه اينچه برون برگزار گرديد.
کد خبر: ۴۷۲۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸ 05 August 2017
جلسه هم انديشي ميان راه آهن جمهوري اسلامي ايران و راه آهن تركمنستان با حضور مهندس ارشد وزارت راه آهن تركمنستان و مديران و مهندسين خط راه آهن تركمنستان و معاون مدير كل خط راه آهن ج.ا.ا و مدير پروژه رفع گلوگاه محور شمال و مدير كل راه آهن شمال شرق ۲ در محل ايستگاه اينچه برون برگزار گرديد.

مدير كل راه آهن شمال شرق ۲ گفت: مجموعه راه آهن هرشمال شرق۲ و تركمنستان بايد در راستاي افزايش حجم بار ميان ايران و تركمنستان از طريق ايستگاههاي اترك و اينچه برون تلاش مضاعف نموده  تا شاهد افزايش مراودات ريلي توسط اين حوزه باشيم.

احداث خط عريض  با اعتبار ۲۲۰ ميليارد ريال در حال انجام است و در چند ماه آينده به بهره برداري مي رسد.وي طول خط عريض راه آهن اينچه برون را ۳۲۰۰ متر اعلام كرد و گفت: تاكنون ۲۵۰ هزار متر مكعب عمليات خاكبرداري و ۳۹ هزار متر مكعب خاكريزي شده و ريل هاي مورد نياز اين خط نيز به منطقه آورده شده است.

قرباني اضافه كرد: احداث خط عريض در كشور تركمنستان نيز به طول ۲۵۰ متر باقي مانده كه با اعلام آمادگي راه آهن تركمنستان، تكميل اين خط نيز همزمان انجام مي شود. 

وي تصريح كرد: با اجراي اين طرح، پرداخت هزينه هاي تغيير بوژي انجام نمي شود. 
مديركل راه آهن شمال شرق ۲ - استان گلستان افزايش حجم مبادلات واگني بين ايران و تركمنستان را مهم دانست و گفت: درحال حاضر بطور ميانگين روزانه ۴ تا ۵ واگن بار از تركمنستان وارد مرز اينچه برون مي شود كه اين مقدار بايد به روزانه ۴۰ تا ۵۰ واگن برسد. 

قرباني افزود: با توجه با سرمايه گذاري هاي انجام شده براي احداث خط راه آهن ايران ،تركمنستان و قزاقستان حجم مبادلات واگني بايد افزايش يابد تا توجيه اقتصادي داشته باشد. 
وي گفت: خط ريلي اينچه برون به عنوان بخشي از كريدور شمال - جنوب مي تواند بخش قابل توجهي از مبادلات واگني كشورهاي سي آي اس را انجام دهد. 

قرباني اضافه كرد: در حال حاضر خط نرمال ريلي ايران ۱۴۳۵ ميلي متر است اما خط ريلي نرمال تركمنستان و كشورهاي آسياي مركزي ۱۵۲۰ ميلي متر است. 

در اين نشست هر يك از اعضاي هيئت حاضر  مواردي پيرامون همچون تامين به موقع واگن خالي ، نحوي اتصال خط عريض توسط هيئت راه آهن جمهوري اسلامي ايران و ... مواردي مطرح گرديد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار