رئیس کل دادگستری گلستان در دیدار با اصحاب رسانه؛
همزمان با روز خبرنگار رئیس کل دادگستری گلستان به دفتر چند خبرگزاری رفته و با خبرنگاران آن ها دیدار و گفتگو کرد .
کد خبر: ۴۷۵۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰ 08 August 2017
همزمان با روز خبرنگار رئیس کل دادگستری گلستان به دفتر چند خبرگزاری رفته و با خبرنگاران آن ها دیدار و گفتگو کرد .

رئیس کل دادگستری گلستان در این دیدارهای جداگانه با تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاران صف مقدم جبهه ی فرهنگی هستند و وظیفه ی ما قدردانی و حمایت از آنان است .

هادی هاشمیان با بیان این که دادگستری گلستان از تعامل با رسانه ها استقبال می کند افزود: ما به دنبال شفافیت در دادگستری هستیم زیرا این امر علاوه بر این که امکان نظارت مردم و رسانه ها را بر کار ما فراهم می کند می تواند با آسیب شناسی بسترهای وقوع جرم در جامعه ، افکار عمومی را برای علاج بخشی آن دست به کار کند.

این مقام ارشد قضایی استان ، کاهش 20 هزار پرونده سال گذشته به دادگستری های گلستان را مرهون همراهی رسانه ها دانست و گفت: خبرنگاران با اطلاع رسانی به موقع ، و درج اخبار  و برنامه های پیشگیرانه دادگستری ، آگاهی های مردم را افزایش دادند که همین امر به کاهش پرونده ها کمک کرد .

هادی هاشمیان افزود : استفاده از فرصت تنوع اقوام و مذاهب ساکن در گلستان عامل دیگری بود که توانست به کاهش ورودی پرونده در محاکم استان کمک کند.

هاشمیان  با تاکید بر این که کاهش پرونده‌های قضایی در هر جامعه نشان از ترقی و رشد آن اجتماع است یادآور شد : همه افراد به اندازه توان و موقعیتی که دارند باید برای بهبود فرهنگ عمومی تلاش کنند و این همان آتش به اختیار فرهنگی است که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید دارند .

رئیس کل دادگستری گلستان با تاکید بر ارائه برنامه های فرهنگی بر بسترهایی که نسل جوان بیشتر با آن سر و کار دارند افزود: رسانه ها با توجه به سازو کارهایی که در فضای مجازی به آن دسترسی دارند به دادگستری برای کاهش جرایم خشن کمک کنند.

هاشمیان گفت: در دادگستری استان نیز سرعت اطلاع رسانی و درج خبر را ارتقا داده ایم که این امر امکان دسترسی مردم و رسانه ها به اخبار درست و قابل اعتماد را افزایش داده و از دامن زدن به شایعات به ویژه در فضای مجازی جلوگیری کرده است .

هاشمیان در بخش دیگری از سخنان خود به سختی و حساسیت کار در دستگاه قضایی نیز اشاره کرد و گفت: میانگین ماهانه 30 هزار رای در استان صادر می شود و با وجود امکان 10 تخلف در هر پرونده،خوشبختانه به جرات می توانیم ادعا کنیم دستگاه قضائی پرکارترین و در عین حال سالم‎ترین دستگاه است .

وی ، کاهش جمعیت کیفری زندان های استان را نیز حاصل کار فرهنگی و پیشگیری در استان برشمرد و گفت: ابتدای سال 94، 5 هزار و 500 زندانی داشتیم که در صورت ادامه منحنی رشد باید این تعداد به  7 هزار و 500 می‎رسید اما با تلاش قضات و  استفاده از مجازات های جایگزین حبس ، این رقم به 4 هزار و 500 نفر کاهش پیدا کرده است.

رئیس کل دادگستری گلستان  با اشاره به تلاش برای اعمال مجازات های جایگزین حبس گفت: مجازات هایی مانند کاشت درخت به جای زندان از جمله آرایی است که بازتاب ملی و بین المللی پیدا کرد و از رسانه ها می خواهیم در این زمینه به ما کمک کنند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار