رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان گفت : در حوزه توسعه صادرات، یکی از زمینه هایی که کشور می تواند در آن موفق باشد ، صادرات خدمات فنی مهندسی است.
کد خبر: ۴۷۵۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵ 09 August 2017
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان گفت : در حوزه توسعه صادرات، یکی از زمینه هایی که کشور می تواند در آن موفق باشد ، صادرات خدمات فنی مهندسی است.

حسینقلی قوانلو در جلسه میز خدمات فنی و مهندسی و محصولات دانش بنیان استان که با حضور مدیر کل دفتر توسعه صادرات خدمات و محصولات دانش بنیان سازمان توسعه تجارت ایران در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی گرگان برگزار گردید، گفت: در سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال ، یکی از مهمترین برنامه های ابلاغ شده توسط دولت ، توسعه صادرات است.

وی افزود: یکی از بخش های مهم صادرات نیز صادرات خدمات فنی مهندسی است که بخش قابل توجهی از صادرات غیر نفتی را به خود اختصاص داده و یکی از مهمترین زمینه هایی که کشور می تواند در آن موفق باشد نیز صادرات خدمات فنی مهندسی می باشد .

به گفته قوانلو ، امروز کشور در حوزه صادرات خدمات فنی مهندسی حرف های زیادی برای گفتن دارد ، بعنوان مثال در احداث نیروگاه ، سد سازی و راه سازی بسیار توانمند هستیم و لذا می توانیم روی توسعه این نوع از صادرات حساب ویژه ای باز کنیم .

وی با اشاره به این که صادرات خدمات فنی مهندسی حتی در مقایسه با صادرات کالا ، بهره وری و سود بالاتری برای تجار و بازرگانان کشور دارد ، گفت: استان گلستان در بخشی از زمینه های صادرات خدمات فنی مهندسی تجارب ارزشمند در کشورهای آسیای میانه دارد ، و امروز باید به فکر سایر کشورها حتی کشورهای عربی باشیم .

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: بازسازی کشور سوریه می تواند زمینه بسیار خوبی برای توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی ما باشد زیرا با توجه به ارتباطات بسیار خوب دو کشور ایران و سوریه و کمک های ما به این کشور در زمان جنگ داخلی ایشان ، یقینا از مساعدت های ما در بازسازی کشورشان استقبال خواهند نمود .

وی با بیان این که شرکت های دانش بنیان نیز بدلیل بهره وری بالایشان می توانند در حوزه صادرات بسیار موفق باشند ، افزود: قطعا امسال سال خوبی برای صادرات کشور و استان خواهد بود ، و رشد خوب صادرات به روسیه یکی از نشانه های توسعه صادرات استان در سالجاری است .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار