قضات معین در کنار دادیاران جوان علاوه بر کمک به تحقیق در پرونده ها، تذکرات لازم برای جلوگیری از طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده ها را دادیاران می دهند.
کد خبر: ۴۷۵۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲ 09 August 2017
قضات معین در کنار دادیاران جوان علاوه بر کمک به تحقیق در پرونده ها، تذکرات لازم برای جلوگیری از طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده ها را دادیاران می دهند.

دادستان مرکز گلستان در چهاردهمین همایش دادستان های مراکز استان ها و دادستان های نظامی سراسر کشور گفت: قضات معین در کنار دادیاران جوان علاوه بر کمک به تحقیق در پرونده ها ، تذکرات لازم برای جلوگیری از طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده ها را دادیاران می دهند.

 حجت‎الاسلام سید مصطفی حقی افزود: در حال حاضر با 60 درصد ظرفیت کار می‎کنیم و 40 درصد پست‎ها خالی است.

دادستان مرکز گلستان با اشاره به اینکه پرونده‎های وارده به دادسراهای استان در سال 1393 به میزان 40 هزار و 575 پرونده بوده است، تصریح کرد: در سال 1394 میزان ورودی پرونده به 32 هزار فقره رسید و در سال گذشته این رقم به 26 هزار فقره پرونده تقلیل پیدا کرد.

حقی از کاهش میزان تشکیل پرونده سرقت در استان خبر داد و گفت: کارگروه ویژه سرقت در استان تشکیل شد و شناسایی مالخران را در دستورکار قرار دادیم، پیشگیری از سرقت شرکت‎های خدمات‎رسان نیز از دیگر برنامه‎های ما در سطح استان بوده است.

به گفته وی؛ کارگروه ویژه پیشگیری از خشونت اجتماعی برگزار شد و خوشبختانه ما در استان شاهد کاهش خشونت‎های اجتماعی از بیش از 9 هزار فقره به 8 هزار و 210 پرونده بودیم.

دادستان مرکز گلستان ابراز کرد: سال 1393 در اجرای احکام تعداد 7 هزار و 89 فقره پرونده داشتیم که این رقم در سال 1395 به 5 هزار فقره پرونده کاهش پیدا کرد.

دادستان مرکز گلستان با اشاره به اینکه هر هفته 6 ملاقات با خانواده زندانیان انجام می‎شود، گفت: 3 هزار و 34 مورد بازداشتی ورودی به زندان داشتیم امسال این میزان به 2 هزار و 640 مورد کاهش یافت.

حقی با اشاره به فعالیت شورای حفظ حقوق بیت‎المال ابراز کرد: این شورا جزو قوی‎ترین شوراهای استان است و در زمینه صید غیرمجاز، جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز اقدامات موثری داشته است.

وی گفت: در تبصره دو ماده 10 افتخارات خوبی داشتیم، در انجمن حمایت زندانیان استان 2 میلیارد ریال کمک کردیم امسال این رقم به 3 میلیارد ریال افزایش یافت و جزو 20 انجمن برتر کشور شدیم.

چهاردهمین همایش تخصصی دادستان های عمومی و انقلاب مراکز استان ها و دادستان های نظامی سراسر کشور امروز و فردا در گرگان در حال برگزاریست .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار