نشست هم اندیشی طرح کارورز در هتل جهانگردی شهرستان گرگان ویژه واحدهای گردشگری شهرستان گرگان برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۶۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳ 10 August 2017
نشست هم اندیشی طرح کارورز در هتل جهانگردی شهرستان گرگان ویژه واحدهای گردشگری شهرستان گرگان برگزار شد.

نشست هم اندیشی طرح کارورز ویژه مدیران واحدهای گردشگری شهرستان گرگان در راستای بررسی دستورالعمل های به کارگیری نیروی کارورز در واحدهای گردشگری و پذیرایی  با حضور یاسر قندهاری رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرگان، رحمانی معاون سرمایه گذاری اداره کل، جافر رییس اداره فنی و حرفه ای شهرستان گرگان، بی باک رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان، محمدی کارشناس کارآفرینی و آموزش اداره  کل کار و جمعی از مدیران هتل ها و واحدهای گردشگری پذیرایی شهرستان گرگان در هتل جهانگردی گرگان برگزار شد.

در این نشست یاسر قندهاری ضمن خیر مقدم هدف از این جلسه را بررسی آخرین دستورالعمل اجرایی طرح کارورز و آشنایی با شرایط به کارگیری این نیرو در واحدهای گردشگری بیان کرده و افزود: در طی نشست هایی که سال گذشته در این خصوص برگزار شد تعدادی نیروی کارورز در شهرستان گرگان به کار گرفته و تعدادی از آنها پس از اتمام دوره کارورزی نیز توسط واحد پذیرنده جذب و مشغول به کار شدند.

رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان گرگان با اشاره به یک سری تغییرات و اصلاحات که در دستورالعمل جذب نیروی کارورز ایجاد شده است بیان کرد: با توجه به این تغییرات و اصلاحات این نشست با هدف بررسی و آشنایی با این شرایط و ادامه و تقویت روند جذب نیروی کارورز برگزار شده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با هم اندیشی در این رابطه خروجی خوبی داشته باشیم و از این طرح برای توسعه و پیشرفت شهر گرگان در حوزه گردشگری بهره ببریم.

همچنین رحمانی معاون سرمایه گذاری اداره کل در این نشست طرح کارورز و اشتغال و به کارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی را یکی از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری و دولت بیان کرده و افزود: این طرح می تواند باعث ورود فارغ التحصیلان دانشگاهی به بازار کار و ایجاد یک تجربه کاری عملی برای آنها و مشوقی برای پیدا کردن هدف کاری آنها در آینده شود .

بی باک رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گرگان نیز در این نشست تفاوت طرح کارورز را با گذشته متقاضیان این طرح بیان کرده و افزود: در گذشته اکثر متقاضیان این طرح افراد در مقطع دیپلم تشکیل می دادند ولی با گذشت زمان آشنایی بیشتر افراد با شرایط و اهداف این طرح در حال حاضر اکثر متقاضیان این طرح را افراد با مدرک تحصیلی لیسانس یا بالاتر تشکیل می دهند.

وی این طرح را تحرکی در بازار کسب و کار و آگاهی فرد نسبت به شغل مورد نظر خود قبل از ورود رسمی به عرصه بیان کرد.

در بخش دیگری از این نشست جافر رییس اداره فنی حرفه ای شهرستان گرگان رسالت اصلی سازمان فنی و حرفه ای را آموزش مهارت به دانش آموختگان بیان کرد .

وی با بیان این که در کشور ما اکثر اشغال در حوزه خدمات است، افزود: اداره فنی حرفه ای شهرستان گرگان آمادگی برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی در تمام حوزه های مرتبط با خدمات واحدهای گردشگری پذیرایی، بازاریابی، کارآفرینی و ... را برای نیروهای این واحدها دارد.

در پایان جلسه دستورالعمل طرح کارورز توسط محمدی کارشناس کارآفرینی و آموزش اداره کل کار ارائه و توسط مسئولان بررسی و در پایان حاضرین در جلسه به پرسش و پاسخ در رابطه با این طرح پرداختند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار