عضو مجمع نمایندگان گلستان خبر داد
عضو مجمع نمایندگان گلستان گفت: آب شرب ۱۵۰ روستای گلستان با تانکر تامین می‌شود.
کد خبر: ۴۷۶۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴ 12 August 2017
عضو مجمع نمایندگان گلستان گفت: آب شرب ۱۵۰ روستای گلستان با تانکر تامین می‌شود.

علیرضا ابراهیمی در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران شرق گلستان اظهار کرد: اگر بحران آب جدی گرفته نشود و از یک الگوی مصرف خوب و کارشناسانه بهره نگیریم در سال‌های آتی این بحران جدی‌تر خواهد شد و جبران آن به این سادگی نخواهد بود.

نماینده مردم شهرستان‌های آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: استان‌های همسایه یعنی خراسان شمالی، سمنان و مازندران جلوی منابع آبی که به گلستان سرازیر می‌شد را گرفته و از طرفی به خاطر بعضی تصمیم‌گیری‌های اشتباه و غیرکارشناسانه بخشی از آب استان را مطالبه کردند که اگر پیگیری مجمع نمایندگان استان و مقاومت مردم نبود پروژه انتقال آب از ذخایر آبی استان مثل زرین‌گل به استان سمنان عملیاتی شده بود.

*آزادشهر‌ی‌ها با بیشترین قطعی آب مواجه هستند/ بیشترین بهره‌برداری آب تحت تاثیر آبیاری سنتی زمین‌های کشاورزی و کشت شالی است

ابراهیمی با اشاره به وضعیت آب شرب شهرهای گلستان گفت: در چهار شهر مشکل کم آبی داریم که مردم آزادشهر با بیشترین قطعی آب مواجه هستند و باید با مدیریت درست این مشکل را به حداقل رساند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین بهره‌برداری آب از سفره‌های آب زیر زمینی تحت تاثیر آبیاری سنتی زمین‌های کشاورزی و کشت شالی صورت می‌گیرد، اذعان داشت: کارشناسان برای مدیریت این مشکل کشت جایگزین را برای شالی به کشاورزان پیشنهاد داده ولی با توجه به بدقولی‌هایی که در پرداخت پول محصولات کشاورزی مثل گندم، کلزا و توتون وجود دارد، کشاورزان با کارشناسان هماهنگ نیستند و کماکان کشت شالی را که مقرون به صرفه‌تر است، ادامه می‌دهند.

ابراهیمی با گلایه‌مندی از دستگاه‌های مرتبط با بخش بازیافت زباله خواستار رسیدگی جدی‌تر به مشکلات مربوط به محل دپو و بازیافت زباله حد فاصل آزادشهر تا امامزادگان «آق‌امام» شد و گفت: کارشناسان شرکت بازیافت معتقد هستند در این محل باید دستگاه زباله‌سوز نصب شود و قیمت ۴۰۰ میلیارد تومانی این دستگاه شرایط را مشکل کرده، ضمن اینکه در صورت تعبیه این دستگاه تفکیک زباله‌های خشک و تر باید در منازل، ادارات و محل‌های کاری صورت بگیرد که این مسأله هم نیاز به زمان دارد.

به گفته عضو مجمع نمایندگان استان سه‌شنبه ۲۴ مردادماه جاری هیئتی از تهران به گلستان سفر و از سایت بازیافت زباله بازدید و به احتمال قوی دوربین‌هایی را تعبیه خواهند کرد تا تمامی مراحل تخلیه، دپو و بازیافت زباله در تهران و توسط کارشناسان و مسئولان رصد شود و کم و کاستی‌ها برطرف شود.

*۱۲۰ پروژه نیمه تمام ورزشی در گلستان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

ابراهیمی در خصوص پروژه‌های نیمه تمام بخش بهداشت و درمان از جمله مرکز جمع سلامت رامیان، آزادشهر و رامیان گفت: مشکل اصلی بودجه هست و باید از خیرین کمک گرفت که البته روند ساخت و ساز در رامیان خوب بوده و امیدواریم با همکاری بخش دولتی و مساعدت خیرین روند ساخت ساز این دو مرکز در آزادشهر و دلند هم بهبود پیدا کند.

وی در خصوص طرح‌های نیمه تمام ورزشی استان هم گفت: ۱۲۰ پروژه نیمه تمام ورزشی در گلستان وجود دارد که نهایتا ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با این بودجه‌ها و اعتبارات سال‌های زیادی طول می‌کشد تا به پاسخگویی نیاز مردم و به ویژه ورزشکاران مناطقی باشیم که منتظر افتتاح و بهره‌برداری از این اماکن فرهنگی، ورزشی هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار