در این نشست هر فرد یک کتاب انتخاب می کند و پس از مطالعه، خلاصه ی آن را با دیگران به اشتراک می گذارد .
کد خبر: ۴۷۹۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸ 17 August 2017
در این نشست هر فرد یک کتاب انتخاب می کند و پس از مطالعه، خلاصه ی آن را با دیگران به اشتراک می گذارد .

رئیس کل دادگستری گلستان در این نشست گفت : هر چند رسیدگی به سالانه حدود 400 هزار پرونده در محاکم استان ، مجال مطالعه را کمتر برای قضات فراهم می کند اما از فرصت نشست های کتابخوانی برای ترغیب همکاران به مطالعه بیشتر ، استفاده می کنیم .

هادی هاشمیان افزود : به همین منظور سال گذشته تفاهم نامه ای با اداره کل کتابخانه های استان امضا کردیم که بر اساس آن ، توزیع 10 هزار جلد کتاب در حوزه های قضایی استان آغاز شده است و در آینده ی نزدیک نیز در همه دادگستری ها و دادسراهای استان ، ایستگاه مطالعه راه اندازی می شود .

هاشمیان با بیان این که از ظرفیت کتابخانه های استان برای افزایش آگاهی مردم استفاده می کنیم گفت : ما از کمک همه دستگاه های فرهنگی برای افزایش آگاهی های مردم استقبال می کنیم زیرا اگر مردم به حقوق و تکالیف شان آگاه شوند هم خودشان کمتر به درسر می افتند و هم پرونده های ورودی به محاکم استان کم می شود.

این مقام ارشد قضایی استان افزود : خوشبختانه با تفاهم و تعامل صورت گرفته در استان، همه دستگاه های فرهنگی مانند آموزش و پرورش ، صدا و سیما ، فرهنگ و ارشاداسلامی و علمای شیعه و سنی برای افزایش آگاهی مردم به کمک دستگاه قضایی آمده اند .

هادی هاشمیان افزود : نخستین خروجی این تعامل و همراهی ، کاهش ورودی 20 هزار پرونده به محاکم و کمتر شدن تعداد زندانیان استان در سال 95 بود .

هاشمیان در ادامه سخنان خود در این نشست قول داد از قضات و کارمندان دادگستری های استان که دستی در نوشتن دارند حمایت کند .

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در نخستین گام ، کتاب های دو قاضی گلستانی که امروز رونمایی می شود از آنان خریداری و بین حوزه های قضایی استان توزیع خواهد شد .

رضا قوانلو مدیر کل کتابخانه های استان نیز در این نشست، سرانه ی مطالعه ی کتاب را یکی از شاخص های توسعه ی هر کشور خواند و گفت : امیدواریم نشست های کتابخوانی بتواند در ترغیب جامعه به کتابخوانی نقشی هر چند کوچک ایفا کند .

در نشست تخصصی کتابخوانی امروز استان ، کتاب " حق زارعانه " نوشته ی قدرت عموزادی مهدیرجی مستشار دادگاه تجدید نظر استان و کتاب " پرونده شخصیت کیفری ایران ، فرانسه و انگلستان " نوشته ی حسینعلی ایزد بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب علی آباد کتول " رونمایی شد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار