مدیرکل تعاون کار گلستان:
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان در نشست با برنامه سازان صدا و سیمای استان، بر ایجاد امید در جامعه با معرفی نمونه های موفق کارآفرینی تاکید کرد.
کد خبر: ۴۸۰۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱ 19 August 2017
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان در نشست با برنامه سازان صدا و سیمای استان، بر ایجاد امید در جامعه با معرفی نمونه های موفق کارآفرینی تاکید کرد.

دکتر سعید مازندرانی در اولین جلسه کمیته اشتغال و رسانه گفت: در شرایط کنونی برای ایجاد تحرک و پویایی در اشتغال و تولید، باید امید را در جامعه جاری کنیم و یکی از تاثیرگذارترین راه ها، معرفی نمونه های موفق کارآفرینی است.

وی با اشاره به موانع مختلف  بر سر راه اشتغالزایی افزود: در کنار معرفی نمونه های موفق و پیشرفت ها، ضعف ها و مشکلات نیز باید از سوی رسانه ها عنوان شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: کمیته اشتغال و رسانه به عنوان تسهیل گر و بیان نمودن سیاست های اشتغال جهت اطلاع، شفاف سازی و آگاه سازی مردم از سیاست ها و جهت گیری های اشتغال، تشکیل شده است.

وی در این جلسه که با حضور فعالان اقتصادی و کارآفرینی، برنامه سازان صداوسیما و مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد، تاکید کرد: برنامه سازی ها در صداو سیما بر اساس دغدغه جامعه و دستگاه ها باشد و منجر به حل یک مشکل در استان و ایجاد تحرک در دستگاه های اجرایی شود.

مازندرانی تصریح کرد: بسیاری از تولیدگران و فعالین اقتصادی در پیچ و خم ادارات و بروکراسی به مشکلاتی برخورد می کنند که حل آنان سخت نیست و تنها نیاز به هماهنگی بیشتر دستگاه های دولتی است؛ بخش دولتی و خصوصی ارتباط مستمر و شفاف تری باید داشته باشد.

وی با بیان اینکه تاکنون فعالیت های خوبی برای زمینه سازی و مهیا نمودن بسترهای لازم برای تولید و اشتغال برداشته شده است، تاکید کرد: با تغییرات به وجود آمده در فضای کسب و کار، ایجاد اشتغال به سبک قدیمی و سنتی دیگر جواب نمیدهد و باید تحول ایجاد کرد که اینکار نیز نیاز به کار فرهنگی دارد.

وی به نبود سامانه جامعه اطلاعات بازار کار اشاره کرد و افزود: ما مراجعات بسیاری از افرادی داریم که درآمد مناسبی از فعالیت های اقتصادی خود دارند اما خود را بیکار معرفی می کنند که این نشاندهنده بازار کار پنهانی است که در استان وجود دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار