استاندارگلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت؛
استاندار گلستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی دولت یازدهم در استان گلستان، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید9600 پروژه را در گلستان با اعتبار 5هزار میلیارد و 890 میلیون تومان افتتاح و کلنگ زنی کرده است.
کد خبر: ۴۸۳۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲ 24 August 2017
 استاندار گلستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی دولت یازدهم در استان گلستان، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید9600 پروژه را در گلستان با اعتبار 5هزار میلیارد و 890 میلیون تومان افتتاح و کلنگ زنی کرده است. 

دکتر حسن صادقلو در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت، ضمن گرامیداشت یاد شهیدان انقلاب، شهیدان دولت خصوصاً شهیدان رجایی و باهنر، تصریح کرد: در هفته دولت امسال یکهزار و 299 پروژه عمرانی و اقتصادی در استان افتتاح و کلنگ زنی می شود که 156 پروژه کلنگ زنی و بقیه پروژه های قابل افتتاح است.

وی افزود: با احتساب پروژه های هفته دولت امسال در طول فعالیت دولت یازدهم قریب به 9 هزار و 600 پروژه با اعتبار 5هزار میلیارد و 890 میلیون تومان افتتاح و کلنگ زنی شده است.

وی با اشاره به افزایش تولیدات بخش کشاورزی در استان در دوره فعالیت دولت یازدهم اظهار کرد: در سال 92 میزان تولید محصول در استان قریب به 3.5 میلیون تن بود که امروز به 4.5 میلیون تن رسیده است.

دکتر صادقلو ادامه داد: نقش گلستان در امنیت غذایی کشور در سال 92 حدود 4.3 درصد بود که الان به 7.1 درصد افزایش یافته است؛ در حوزه فضای کسب و کار نیز در ابتدای فعالیت دولت در جایگاه بیست و دوم بودیم که الان به جایگاه سیزدهم رسیده ایم.

وی یادآور شد: سال گذشته از محل اسناد خزانه و تبصره 36 قانون اصلاح قانون بودجه 95 مبلغ 409 میلیارد تومان تخصیص دریافت  کردیم که توانستیم 305 میلیارد تومان را در استان جذب و در زمینه زیرساخت های استفاده استفاده کنیم.

وی با اشاره به زهکشی هم گفت: 42 میلیارد تومان از این اعتبارات نیز برای زهکشی اختصاص یافته است و در حال حاضر 52 هزار هکتار از اراضی شمال استان شروع شد که بیش از 15 هزار هکتار آن عملیاتی شده است.

دکتر صادقلو درباره سد نرماب و پیشرفت فیزیکی 75 درصدی آن خاطرنشان کرد: در حوزه آب منطقه ای بیش از 32 میلیارد تومان برای زیرساخت ها از جمله سد نرماب اختصاص داده شد؛ این سد را با 23 درصد پیشرفت فیزیکی تحویل گرفتیم الان در پیشرفت 75 درصدی هستیم که بزرگترین سد مخزنی استان است که یک سوم جمعیت را آبرسانی خواهد کرد و نقش مهمی در زمینه زیرساخت و گردشگری دارد.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه اولین دیدار با مدیران دولت جدید را با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست داشته است، گفت: یکی دیگر از دغدغه‌های استان جزیره آشوراده است که به شکل مطالبه عمومی تبدیل شده، هرچند که تمام توسعه استان را به این موضوع گره نمی‌زنم بلکه تاثیراتی از توسعه و اشتغال را در این حوزه قبول دارم.

وی تاکید کرد: زحمات زیادی برای پیگیری این مسئله کشیده شده است و دورهای مختلفی از بررسی‌های کارشناسی شکل گرفت و تائید کلی برای اجرای پروژه گردشگری و بوم‌گردی تصویب شد.

دکتر صادقلو گفت: نجات خلیج گرگان نکته دیگر مطرح شده در این دیدار بود و نظر ما این بود که انتظارات ما از سازمان حفاظت از محیط زیست خصوص نجات خلیج گرگان برآورده نشده و حتی بودجه لازم برای اجرا و اقدامات مناسب نجات خلیج گرگان مصوب شد و این مصوبه را ما از معاون رئیس جمهور اخذ کردیم اما اقدامات و راهکارهایی که سازمان حفاظت محیط زیست باید ارائه می‌کرد انجام نشد.

وی گفت: ما تخصیص پنج میلیاردی که دستور گرفتیم را باید به سرمنزل مقصود برسانیم و حساسیت این جلسه از این جهت بود که این بودجه را بتوانیم جذب کنیم و خلیج گرگان را نجات دهیم.

استاندار گلستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه رونق تولید، خاطر نشان کرد: 730 میلیارد تومان به 523 واحد تولیدی تسهیلات بانکی ارائه شد و گلستان رتبه ششم اقتصاد مقاومتی کشور را کسب کرد.

دکتر صادقلو بیان کرد: در حالی اصفهان و تهران را در رتبه اول و دوم قرار دادند که شاخص استان گلستان در حوزه اقدام و عمل با منابع و ظرفیت بسیار کمتر اما عملکرد بسیار بالاتری را داشته است.

وی گفت: شمال استان یکی از دغدغه‌های استان است و اگر فکری برای این منطقه نکنیم خطر ریزگرد برای استان افزایش میابد و این امر یکی از دغدغه‌های مدیریت استانی است.

وی یادآور شد: یکی از محورها در توسعه موضوع گردشگری است و سه هفته قبل با همکاران در حوزه گردشگری جلسه گذاشته و به نتیجه رسیدیم که موزه قرق، خانه های تاریخی و بافت تاریخی گرگان شهرها از مباحث این جلسه بود.

استاندار گلستان بیان کرد: دومین ملاقات من با اعضای دولت با مسوولان در حوزه گردشگری است که به طور جدی مباحث را پیگیری خواهم کرد که موضوع دیوار تاریخی گرگان، موزه گرگان، خانه‌های تاریخی گرگان و بافت‌های تاریخی شهرهای استان است.

دکتر صادقلو گفت: امسال به دنبال آنیم که 14 روستای بدون بیکار را پیگیری کنیم و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال آینده به این توفیق دست پیدا کنیم.

استاندار گلستان در خصوص بندر خشک اینچه برون بیان کرد: بر اساس تفاهمنامه انجام شده مقرر شد ایستگاه بندرخشک توسط راه آهن در استان احداث شود که اجرای پروژه آغاز شده است.

وی گفت: روزی وجود بوژی در داخل کشور مورد بحث بود اما امروز ریل عریض در استان نصب شده و تمام بارگیری و بارگذاری در اینچه‌برون باید از طریق ایستگاه‌های بارگیری داخل استان انجام شود که برای استان ارزش افزوده خواهد داشت.

وی در خصوص سرنوشت پتروشیمی در استان گلستان گفت: یکی از بزرگترین مشکلات این پروژه عدم اشتیاق و استقبال سرمایه‌گذاران و بانک‌ها برای مشارکت در این پروژه است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار