مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان از بهره‎برداری 22 طرح اقتصادی و صنعتی در شهرهای مختلف استان در هفته دولت خبر داد.
کد خبر: ۴۸۳۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱ 26 August 2017
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان از بهره‎برداری 22 طرح اقتصادی و صنعتی در شهرهای مختلف استان در هفته دولت خبر داد.

حسینقلی قوانلورئیس سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که به مناسبت آغاز هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد: در هفته دولت 22 طرح در شهرستان‎های مختلف استان با سرمایه‎گذاری 56 میلیارد تومان و اشتغالزایی 367 نفر به بهره‎برداری می‎رسد.

وی تصریح کرد: امسال 970 هزار شغل توسط دولت برنامه‎ریزی شده است، سهمیه گلستان 20 هزار شغل است که بالغ بر 50 درصد از این اشتغال سهم اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به رشد بخش صنعت در سال گذشته گفت: سال 1395 رشد بخش صنعت به 11 درصد رسید که از دلایل مهم این امر برداشتن تحریم‎ها و انجام برجام بود.

قوانلو خاطرنشان کرد: در سال گذشته بعد از 10 سال سرمایه‎گذاری ثابت در بخش صنعت مثبت شد که این امر ناشی از بهبود فضای کسب و کار در جامعه بود.

وی ابراز کرد: در طول چهار سال از خدمت دولت تدبیر و امید برای 402 واحد صنعتی پروانه بهره‎‌برداری صادر شد و تا پایان سال 1395 حجم سرمایه‎گذاری 728 میلیارد تومان بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان اینکه سال گذشته سال خوبی برای بخش صنعت بود، گفت: سال گذشته 750 میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت تزریق شد و برنامه‎های امسال وزرات صنعت، معدن و تجارت ادامه  برنامه‎های سال گذشته است در واقع امسال جمع طرح‎های اقتصاد مقاومتی به 30 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

قوانلو بیان کرد: تاکنون 238 طرح بالغ بر 327 میلیارد تومان برای گلستان مصوب و  به بانک‎ها ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 20 درصد از واحدهای صنعتی استان از تسهیلات رونق تولید برخوردار شدند، افزود: امسال به برنامه تسهیل رونق نوسازی و بازسازی واحدهای صنعتی نیز اضافه شده است که شامل طرح‎های بزرگ و بالای 100 نفر اشتغال می‎شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان اذعان کرد: ثبت‎نام برای نوسازی و بازسازی واحدهای صنعتی آغاز شده و تاکنون 123 واحد صنعتی برای برخورداری از این تسهیلات ثبت‎نام کرده‎اند گلستان از میزان ثبت‎نام در طرح نوسازی و بازسازی واحدهای صنعتی جزو سومین استان کشور محسوب می‎شود.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار