با حضور بیش از 300 عضو
مجمع عمومی بسیج شهرستان گنبدکاووس با حضور اعضای کارگروه‌های مختلف این مجمع برگزار شد.
کد خبر: ۴۸۵۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸ 28 August 2017
مجمع عمومی بسیج شهرستان گنبدکاووس با حضور اعضای کارگروه‌های مختلف این مجمع برگزار شد.

با حضور بیش از 300 تن از بسیجیان شهرستان گنبدکاووس مجمع عمومی بسیج این شهرستان در محل سالن همایش‌های کانون فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس برگزار شد.

این جلسه که در هر سال دو بار و به فواصل 6 ماهه برگزار می‌شود با دستور کار ارائه گزارش 6 کارگروه فرهنگی و سیاسی، علمی و پژوهشی، اجتماعی، بانوان، سلامت و اقتصادی و با حضور هیئت رئیسه مجمع عمومی بسیج شهرستان گنبدکاووس برگزار شد.

رئیس کارگروه اقتصادی مجمع عمومی بسیج شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه در شهرستان گنبدکاووس نیز همچون سرتاسر کشور مشکل جوانان اشتغال و بیکاری است، افزود: ما در کارگروه اقتصادی ابتدا فرصت‌ها و ظرفیت‌های شهرستان گنبدکاووس را احصا کردیم و سپس به شناسایی آسیب‌ها و موانع موجود در مسیر اشتغال جوانان پرداختیم.

یحیی عباسی با بیان اینکه در شهرستان گنبدکاووس از توجه به صنایع دستی غفلت شده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در شهرستان ما با وجود ظرفیت‌های بزرگ در حوزه صنایع دستی به تولید، بازاریابی و فروش صنایع دستی توجهی نمی‌شود و عملا اشتغال زود بازده و خانگی مورد غفلت قرار گرفته است.

رئیس کارگروه سلامت مجمع عمومی بسیج شهرستان گنبدکاووس نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه استان گلستان از دیرباز دارای برخی بیماری‌های بزرگ در کشور بوده است، اظهار کرد: تلاش‌ها در حوزه سلامت در استان گلستان انصافا توانسته شرایط را به سمت شرایط مطلوب هدایت کند هرچند تا شرایط ایده‌آل فاصله زیای دارد.

رسول صلاحی با اشاره به نقش بسیجیان در حوزه افزایش و ارتقای سطح سلامت عمومی جامعه، تاکید کرد: امروز بسیاری از مواردی که در حوزه امنیت غذایی در شهرستان مطرح است در زیر ذره‌بین کارگروه سلامت مجمع عمومی بسیج گنبدکاووس قرار دارد.

رئیس کارگروه اجتماعی مجمع بسیج شهرستان گنبدکاووس در جلسه این مجمع با بیان اینکه در حوزه اجتماعی اولویت اول کارگروه را توجه به موضوع مبارزه با اعتیاد و پیشگیری از ابتلا به این بلای خانمان‌سوز قرار داده‌ایم، گفت: به لطف خدا و همکاری اعضای کارگروه اجتماعی مجمع توانستیم گام‌های مثبتی را در این حوزه برداریم.

علی جوان اقدامات مثبت و کارآمد در توانمندسازی افراد در حوزه اقتصاد مقاومتی برای جلوگیری از ابتلا به اعتیاد و همچنین برای عدم بازگشت افراد بهبودیافته را یکی از تلاش‌های کارگروه اجتماعی مجمع عمومی بسیج دانست و افزود: امیدواریم با تجربه موفقی که در محله اسلام‌آباد داشتیم بتوانیم در سایر مناطق آسیب‌پذیر نیز این اقدامات را تکرار کنیم.

دبیر کارگروه بانوان شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه این کارگروه فعالیت‌های خود را در حوزه معیشتی و اشتغال خانگی زنان و تحکیم بنیان خانواده متمرکز کرده است، تصریح کرد: آنچه برای ما مهم بود حضور زن در خانه و کمک به تحکیم بنیان خانواده در عین توجه به نیازهای معیشتی بوده است.

زهرا خان احمدی با ناکید بر اینکه نقش زن در خانواده باید منطبق بر آموزه‌های دینی باشد، گفت: آموزه‌های دینی ما هیچ‌گاه زن را محدود نکرده است اما برای حضور موفق زن در اجتماع و ایفای نقش او راهکارهایی را معرفی کرده است که می‌تواند حضور پررنگ و سعادتمند وی را برای اعتلای جامعه تضمین کنند.

رئیس کارگروه علمی و پژوهشی مجمع عمومی بسیج شهرستان گنبدکاووس نیز توجه به تحقیقات علمی دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های درون شهرستان و منطقه را یکی از مولفه‌های مهم کاری این کارگروه دانست و ادامه داد: بسیاری از تحقیقات اساتید دانشگاه‌ها در گنبدکاووس به پیشنهاد ما در حوزه مشکلات و مسائل درون شهرستان انجام شده است.

فرامرز رستمی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات کارگروه علمی و پژوهشی مجمع عمومی بسیج شهرستان گنبدکاووس ارائه راهکارهای علمی برای مشکلات و آسیب‌هایی است که کارگروه‌های دیگر شناسایی و معرفی کرده‌اند تا از این طریق بتوانیم به سمت حل یک مشکل واقعی در شهرستان برویم.

دبیر کارگروه فرهنگی و اجتماعی مجمع عمومی بسیج شهرستان گنبدکاووس نیز در این نشست با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ دغدغه‌های بسیار زیادی دارند، خاطرنشان کرد: خود ایشان فرموده‌اند این دغدغه از جنس دغدغه‌هایی است که ایشان برای آن غصه خورده و شب از خواب بیدار می شوند.

ربابه سورتچی با اشاره به اینکه در کارگروه فرهنگی و سیاسی دو دستور کار در بخش‌های مجزای فرهنگ و سیاست تعریف کردیم، اضافه کرد: تلاش کردیم در این حوزه با توجه به اسناد بالادستی از جمله سند چشم‌انداز 20 ساله و برنامه توسعه پنج ساله به برنامه‌هایی بومی برسیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار