روحانی اهل سنت گلستان:
امام جمعه اهل سنت شهر گنبدکاووس در استان گلستان گفت که قلب مسلمانان از حادثه منا و جانباختن جمعی از حجاج کشورهای مختلف در سال 94 در کشور عربستان ،همچنان جریحه دار است.
کد خبر: ۴۹۰۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰ 07 September 2017
امام جمعه اهل سنت شهر گنبدکاووس در استان گلستان گفت که قلب مسلمانان از حادثه منا و جانباختن جمعی از حجاج کشورهای مختلف در سال 94 در کشور عربستان ،همچنان جریحه دار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا آخوند عبدالباسط نوریزاد روز پنجشنبه در نخستین مراسم نکوداشت شهدای منا استان گلستان در گرگان اظهار داشت: این حادثه تلخ نشات گرفته از سوء مدیریت دولت سعودی بود. 
این روحانی ترکمن با بیان اینکه حفظ وحدت و اتحاد مسلمانان یکی از ضرورت های دین مبین اسلام است، گفت: در این برهه زمانی مسلمانان باید نسبت به این مساله مهم توجه و به توصیه های دین در مورد وحدت عمل کنند. 
وی همچنین به کشتار بی رحمانه مسلمانان میانمار اشاره کرد و گفت: مردم مظلوم این کشور چون مسلمان بوده و پیامبر، قرآن و خدا را قبول دارند به دست کفار کشته می شوند و وظیفه داریم از این مساله بی تفاوت نگذریم و از همنوعان خود در برابر ظلم دشمنان حمایت کنیم. 
این روحانی اهل سنت گلستان درادامه با تجلیل از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در زنده نگه داشتن دستورات دین مبین اسلام، افزود: امام راحل با انقلاب اسلامی ، دین را به جامعه آورد و اکنون هم مقام معظم رهبری به تمام دنیا گسترش داده و بر ما لازم است با وحدت و اتحاد، انقلاب و اسلام را حفظ کنیم. 
آخوند نوریزاد؛ یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب را مشکلات مسلمانان و دنیای اسلام بیان کرد و گفت: ما باید در برابر دشمنان اسلام ایستادگی کرده و از رهبری اطاعت کنیم. 
وی همچنین از مسئولان خواست در حد توان و در چارچوب قانون به مسایل و مشکلات خانواده معظم شهدای منا رسیدگی کنند. 
امام جمعه اهل سنت گنبدکاوس در ادامه از دلجویی نماینده ولی فقیه در گلستان و مسئولان از خانواده شهدای منا در استان قدر دانی کرد. 
امام جمعه اهل سنت شهر آق قلا نیز از پیام و بیانات رهبر معظم انقلاب در دلجویی از خانواده شهدای منا و برخورد قاطع با بی تدبیری دولت سعودی و نیز از مسئولان استان در رسیدگی به این خانواده ها قدر دانی کرد. 
آخوند رهبر همچنین به مقام والای شهدا از دیدگاه قران کریم اشاره کرد و افزود: شهدای حج هم با نظر اولی الامر و حدیث نبوی رسول اکرم (ص)، شهدای حقیقی محسوب می شوند و رهبر معظم انقلاب هم شهادت آنها را اعلام کردند و ما باید از بیانات رهبری اطاعت کامل داشته باشیم. 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان نیز در سخنانی به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص پیگیری تعیین تکلیف حادثه منا که منجربه شهادت جمعی از حجاج ایرانی در سال 94 شد، اشاره کرد و گفت: این حادثه در پی بی تدبیری و بی برنامگی دولت سعودی رخ داد. 
علی اصغر فاضلی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای منا افزود که برگزاری یادواره و نکوداشت شهیدان در این راستا انجام می شود. 
در این مراسم دکلمه ای از سوی یکی از دختران ترکمن در وصف شهدای منا به زبان فارسی و ترکمنی قرائت شد. 
به گزارش ایرنا در سال 94 در فاجعه منا حدود هفت هزار حاجی جان خود را از دست دادند که 477 نفر از آنان ایرانی و از این تعداد 49 نفر حاجیان گلستانی بودند. 
بیشتر جانباختگان فاجعه منا از اهل سنت استان گلستان بویژه از کاروان های گنبدکاووس و بندرترکمن بودند. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار