امام جمعه گرگان:
نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان این که کشورهای مسلمان باید نسبت به کشتار میانمار اعتراض کنند، از سکوت حقوق بشر آمریکایی در مقابل این کشتار انتقاد کرد.
کد خبر: ۴۹۱۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶ 08 September 2017
نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان این که کشورهای مسلمان باید نسبت به کشتار میانمار اعتراض کنند، از سکوت حقوق بشر آمریکایی در مقابل این کشتار انتقاد کرد.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه شهرستان گرگان، با اشاره به اینکه غدیر روز تعیین رهبری و امامت امت اسلامی است، اظهار کرد: در سوره مائده در همین رابطه آیه ای نازل شد مفسرین شیعه نظرشان این است این آیه مربوط به جریان غدیر است و در میان علما اهل سنت هم عده ای این مطلب را مطرح کردند.

وی افزود: در جریان حدیث غدیر مرحوم امینی در کتاب الغدیر از ۱۱۰ نفر از صحافه رسول خدا، ۸۴ نفر از تاعبین و ۳۶۰ نفر از علما اهل سنت غدیر را به عنوان حادثه تاریخی در کتاب خود آوردند و بر این اساس همانطور که همه می دانیم، پیامبر (ص)، حضرت علی (ع) را به عنوان امام در صحرای غدیر معرفی کردند.

امام جمعه گرگان با بیان این که از متن آیات استفاده می شود که این جریان از قبل وحی شده بود، گفت: پیامبر (ص) به دنبال فرصت بود تا هدف را به مردم برساند.

آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: خداوند به پیامبر (ص) می فرماید که اگر این کار را انجام ندهی رسالت خود را تمام نکرده ای.

واقعه غدیر استمرار برنامه های رسول خدا (ص) بود

وی با بیان این که مشکل ترین مبارزه رسول خدا (ص)، مبارزه با شرک بود، اضافه کرد: می توان از واقعه غدیر برداشت کرد که اگر رخ نمی داد، تداوم و استمرار برنامه های رسول خدا هم بی اثر می شد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان، وجود یک رهبر و پیشوا را برای تمام جوامع بشری ضروری دانست و تصریح کرد: اگر دین نباشد همه چیز برهم می ریزد.

وی ادامه داد: پیامبر (ص) در غدیر فرمود مرگ من فرا رسیده و دو چیز گران بها را در میان شما به میراث می گذارم که یکی کتاب خدا و دیگری عطرت است و این ها از هم دیگر جدا پذیر نیست.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: پیامبر (ص) رسید به این که دست علی (ع) را میان جمعیت بلند کرد و مطالبی را فرمود و همه بزرگان اصحاب رسول خدا به حضرت علی (ع) تبریک گفتند.

وی اضافه کرد: بعد از آن واقعه هم دوست و هم دشمن دست به دست هم دادند که فضائل علی (ع) را بپوشانند و مخفی کنند اما آن فضائل در غرب و شرق عالم فرا گرفته است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر ما هیچ چیز نداشته باشیم نهج البلاغه ای از حضرت علی(ع) وجود دارد که بسیار مهم و مورد توجه است و نامه علی(ع) به مالک اشتر در آن زمان گوشیه ای از این گنجینه بسیار عجیب است.

۱۷ شهریور در تاریخ انقلاب اسلامی سرنوشت ساز بود

امام جمعه گرگان در خطبه دوم هم گفت: در چنین روزی مردم در میدان ژاله تهران اجتماع کردند و رژیم شاهنشاهی به مردم حمله کرد و بسیاری را به خاک و خون کشید؛ آن زمان بسیاری از انقلابیون ناامید شدند که با این رفتار زمینه مبارزه از بین خواهد رفت اما بعد از صادر شدن بیانیه از سوی امام دوباره مردم از جا بلند شدند و به راه افتادند.

وی افزود: یکشنبه، ۱۹ شهریور روز وفات آیت الله طالقانی است. ایشان مشغول دفاع از اسلام و شریعت بودند و به عنوان یک روحانی با سواد فرهیخته مبارز و شجاع مطرح بودند.

آیت الله نورمفیدی بیان کرد: آیت الله طالقانی همیشه در حال تبعید بود ولی در مقابل این سختی ها ایستادگی کرد.

امام جمعه گرگان در ادامه به کشتار مردم میانمار اشاره کرد و گفت: قضایا میامنمار این روز ها دل هر انسانی را آتش می زند و ساده نیست.

وی با بیان این که از سال ۲۰۱۲ این مسئله در میانمار شروع شد، اظهار کرد: آن ها عده ای زیادی از انسان ها را آتش می زنند و عده زیادی از آنان از خانه و کاشانه خود بیرون کردند و این مسئله امروز دوباره آغاز شد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان تصریح کرد: بهانه دولت و یا ارتش میانمار این است که این ها شهروندان خارجی هستند و این در حالی است که صدها سال در آنجا زندگی می کند.

صدای حقوق بشر مقابل کشتار میانمار ساکت است

وی با گله مندی از برخورد جوامع مختلف با این کشتار، گفت: اگر در ایران چند قاچاقچی اعدام شود سریع صداها بلند می شود حال این همه آدم به آتش کشیده می شود ولی هیچ صدای شنیده نمی شود.

وی ادامه داد: این مردم برای حفظ جان خود از میانمار به سمت بنگلادش می روند که آنجا را هم مین باران کردند و به آنجا هم نمی تواند بروند.

امام جمعه گرگان با تاکید بر این که جوانان ما باید آمریکا و حقوق بشر آمریکایی را بشناسند، گفت: صدای حقوق بشر آمریکا درباره جنایات میانمار شنیده نمی شود.

وی اضافه کرد: نیروهای آمریکا هایی در میانمار هستند و از نزدیک رقیب خود چین را کنترل می کنند، آیا این مدافع حقوق بشر هستند.

امام جمعه گرگان با بیان این که مسلمانان باید فکری به حال این حادثه کنند، خواستار توجه کشورهای غیر اسلامی به کشتار مسلمانان میانمار شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار