مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان:
مجمع مدیران مدارس شهرستان کلاله با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان برگزار شد.
کد خبر: ۴۹۳۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶ 14 September 2017
مجمع مدیران مدارس شهرستان کلاله با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان برگزار شد.

وطنی مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان در این جلسه گفت: اگر بتوانیم رفتارها را اصلاح کنیم، در کارمان موفق خواهیم بود.

وی تاکید کرد: توسعه مشارکت و مدرسه محوری دو عامل موفقیت در مدرسه است، در توسعه مشارکت ها به شناسایی ظرفیت های اولیاء  بپردازیم، مشارکت آنها در کارگروه های تخصصی مدرسه مورد تاکید قرار گیرد و در مدرسه محوری مدرسه ها نباید درگیر مستند سازی و پاسخ به بخشنامه ها شوند بلکه به آنها اختیار لازم در امورات مدرسه داده شود ضمنا باید فضا برای حضور اولیاء در آموزشگاه فراهم گردد و از ظرفیت آنها استفاده مطلوب گردد.

وطنی گفت: ماموریت معلم هدایت جامعه به روی رستگاری، رشد و کمال است  و خانواده نیز  مهمترین عامل تعلیم و تربیت است که باید در اداره مدرسه بکار گرفته شود.

وی اذعان داشت: واگذاری امور معلمان به شورای معلمان و امور دانش اموزان به شورای دانش آموزی الزامی است، چرا که باعث هدفمند شدن برنامه های آموزشی و پرورشی مدسه خواهد.

وطنی ادامه داد: نقش مدیر برقراری ارتباط درست بین مدرسه با تمام سازمانها، مدرسه با اداره، مدرسه با خانواده ، معلم با دانش آموز و دانش آموز با دانش آموز است.

طاهری راد مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلاله  گفت: برنامه محور بودن مدارس با توجه به مبانی نظری سند تحول بنیادین، سیاست های ابلاغی وزارت آموزش و پرورش، اداره کل آموزش و پرورش  و شهرستان  با توجه به نیاز آموزشگاه و محل با تاکید بر محور بودن مدرسه  مورد انتظار است.

 طاهری راد با تاکید بر مهارت آموزی دانش آموزان گفت: فراگیری حداقل یک مهارت برای هر دانش آموز  در برنامه های آموزشی قرار گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار