تفاهم نامه همکاری آموزشی بين اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و امور عشایری استان گلستان منعقد شد.
کد خبر: ۴۹۵۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۶ 17 September 2017
 تفاهم نامه همکاری آموزشی بين اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و امور عشایری استان گلستان منعقد شد.

با استعانت از درگاه حق تعالی در سال اقتصاد مقاومتی، تولید واشتغال به منظور اجرایی کردن تفاهم نامه همکاری بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و سازمان امور عشایری در راستای توانمند نمودن عشایر استان با استفاده ازتوان دو دستگاه در ارائه آموزش های مهارتی با رویکرد اشتغال و دستیابی به بازار کار، این تفاهم نامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و اداره کل امور عشایری استان گلستان منعقد شد.

بنا بر اين گزارش، هدف از انعقاد این تفاهم نامه ارتقاء و توسعه توانمندیهای علمی و مهارتی و تولیدی خانوارهای عشایری استان می باشد ودر این تفاهم نامه به همکاری در برگزاری دوره های آموزش فنی و حرفه ای مهارتهای مورد نیاز جامعه عشایری تأکید شده است.

بر اساس اين گزارش، از تعهدات مشترک این تفاهم نامه میتوان به مطالعه، برنامه ریزی و اجرای دوره های آموزشی مهارتی مورد نیاز جامعه عشایر متناسب با نیاز آنان، پیگیری اختصاص اعتبارات، تسهیلات و سایر مشوق های مربوطه، تشکیل کارگروه مشترک جهت اجرایی نمودن مفاد تفاهم نامه اشاره کرد.

در این تفاهم نامه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان متعهد شده است، استانداردهای آموزش مهارت براساس نیازسنجی صورت گرفته توسط امور عشایری را تهیه نموده، تقویم آموزشی و برگزاری دوره های آموزش برای افراد واجد شرایط معرفی شده از سوی سازمان امور عشایری را تهیه و تنظیم نماید،همچنین تیم های سیار آموزشی را به نقاط استقرار عشایر جهت اجرای دوره های آموزشی مورد نیاز عشایر اعزام نماید.

بنا بر اين گزارش، برگزاری آزمون های پایان دوره و صدور گواهینامه برای قبول شدگان براساس ضوابط و مقررات ، صدور مجوز تأسیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در مناطق عشایری از دیگر تعهدات این اداره کل می باشد.

بر اساس اين گزارش، در ادامه این تفاهم نامه اداره کل  امور عشایری متعهد شده است، فضای آموزشی مناسب در چارچوب مقررات جهت ارائه خدمات آموزشی به مدت معین در مناطقی که سازمان آموزش فنی و حرفه ای فاقد مرکز آموزشی می باشد تهیه نماید، نیازسنجی آموزشی عشایر، اطلاع رسانی و تبلیغ در خصوص ظرفیت های آموزشی مفاد تفاهم نامه، و نیمی از مواد مصرفی کارگاههای آموزشی را تأمین نماید.

این تفاهم نامه بمدت دو سال قابل اجرا بوده و در صورت ارزیابی مثبت طرفین قابل تمدید می باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار