رئیس سازمان شیلات ایران در دیدار با استاندار گلستان؛
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به ظرفیت های آبزی پروی در استان گلستان اظهار کرد: پرورش میگو در گلستان فرا تر از حد انتظارات بوده است و توقعات در وزارتخانه تا این حد نبود و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.
کد خبر: ۴۹۵۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۱ 17 September 2017
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به ظرفیت های آبزی پروی در استان گلستان اظهار کرد: پرورش میگو در گلستان فرا تر از حد انتظارات بوده است و توقعات در وزارتخانه تا این حد نبود و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

دکتر حسن صالحی ظهر امروز(26 شهریور ماه)در دیدار با استاندار گلستان، پرورش میگو و ماهیان خاویاری را دو موضوع قابل گسترش در گلستان دانست و تصریح کرد: مجمتع پرورش میگوی گمیشان نقش ویژه ای در تولید، اشتغال و اقتصاد منطقه دارد و امیدواریم فضای 20 هزار هکتاری در آن منطقه جهت پرورش میگو محقق شود.

وی از رهاسازی سالانه 450 میلیون قطعه انواع بچه ماهی و میگو در سال گذشته خبر داد و یادآور شد: استان گلستان با 3 مرکز تکثیر بچه ماهی جایگاه ویژه ای در سطح کشور دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تولید آبزیان در سال گذشته، افزود: در سال گذشته یک میلیون و 90 هزار تن از انواع آبزیان در کشور تولید شده که با صادرات بخشی از آن 412 میلون دلار ارز وارد کشور شده است.

 وی با بیان ظرفیت های بین المللی آبزی پروری کشور، خاطر نشان کرد: در بین 35 کشوری که در اقیانوس هند به صید ماهی می پردازند، جمهوری اسلامی بعد اندونزی رتبه دوم را دارد و البته ما در غرب اقیانوس هند دارای رتبه نخست صید هستیم.

وی افزود: بر اساس توافقات صورت گرفته با بنیاد مستضعفان مقرر شد 100 مزرعه پرورش ماهیان خاویاری با همکاری آنها در سطح کشور ایجاد شود که تا کنون 30 مرزعه اجرایی شده و گلستان نیز با توجه به استعدادهای ویژه در این زمینه می تواند سرمایه گذارانی را جذب و اینگونه مزارع را ایجاد نماید.

دکتر صالحی یادآور شد: گلستان جز استان هایی است که می تواند در پرورش ماهی در قفس، پِن و ایجاد مراکز بازسازی ذخایر گام های خوبی بردارد و ما آمادگی همکاری همه جانبه با استان را داریم.

وی تصریح کرد: اگر استان برنامه هایی نظیر پرورش ماهیان در آب بندان ها، ایجاد رستوران های دریایی، توسعه مزارع خرد پرورش ماهیان خاویاری را ارائه نماید مورد حمایت جدی سازمان شیلات ایران قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است در این دیدار مدیر کل شیلات استان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دولت تدبیر و امید در استان، گفت: در سال 95 قریب به 25 میلیارد تومان جهت زیرساخت های مجمتع پرورش میگوی گمیشان تخصیص یافت و با این اعتبار این مجتمع 4 هزار هکتاری بطور کامل در سال 97 به بهره برداری خواهد رسید.

سید جواد قدس علوی تصریح کرد: در سال گذشته گلستان 21هزار و 500 تن انواع آبزیان را تولید کرده و 3 طرح اقتصاد مقاومتی را در دست اجرا دارد.

وی افزود: در گلستان 35 هزار حلقه چاه آب موجود است که البته 18 هزار حلقه آن مجاز است و با استفاده از ظرفیت آب این چاه ها طی دوره 4 تا 5 ماهه کشت محصولات کشاورزی می توان به پرورش ماهی پرداخت و با توجه به اینکه این چاه ها عمدتاً در روستاها هستند، این طرح نمونه کاملی از پروژه های اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.

گفتنی رئیس سازمان شیلات ایران برای برای بازدید و افتتاح چند پروژه شیلاتی و همچنین جشن برداشت میگو که در روز دوشنبه(27 شهریور ماه) برگزار خواهد شد، ظهر امروز وارد گرگان شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار